Rebranding Asito: van regio's naar segmenten

Rebranding Asito: van regio's naar segmenten

Schoonmaakbedrijf Asito is aan flinke verandering onderhevig. Zo is de top-vijf speler niet langer opgedeeld in geografische regio's, maar in segmenten. Ook een nieuwe pay-off, huisstijl én website maken onderdeel uit van de vernieuwing bij Asito.

Asito is sinds dit jaar niet langer opgedeeld in geografische regio’s, maar in acht segmenten: industrie, onderwijs, overheid, mobiliteit, recreatie, retail, zakelijk en zorg.

"De organisatie niet inrichten naar de logica van de landkaart, maar op basis van de behoeften van specifieke klantgroepen", kondigde directeur Bob Mols al eens aan tijdens een uitgebreid interview met Service Management. Hij zei over segmentering ook: "Met meer focus kun je meer waarde toevoegen. Je begrijpt het proces van de klant beter en kunt daar dan flexibiliteit laten zien."

Samen & Schoon

Daarnaast zet Asito in op een nieuwe huisstijl, website én pay-off: 'Samen & Schoon'. "Samenwerken is de rode draad in onze organisatie. We werken met bijna 10.000 collega’s elke dag aan een betere leefomgeving. Dat doen we als één team, samen met onze klanten én onze partners. Waar wij zijn, wordt het schoon", aldus het schoonmaakbedrijf.

Arjan Geurtsen, manager positionering en innovatie, over de veranderingen: “Een sterke organisatie hebben én houden vraagt om aandacht en doorontwikkeling. Asito verdient een onderscheidende, herkenbare positie in de markt. Dat is de afgelopen 70 jaar zo geweest en dit willen we graag zo houden. Zodat onze klanten, collega’s en andere stakeholders begrijpen waar Asito voor staat en wat ze kunnen verwachten.”