Nomineer jouw schoonmaker / team / leidinggevende / glazenwasser van het jaar!

Nomineer hier

TIP

Mustreads

Hospitality

Deze Europese steden hebben volgens gasten de schoonste accommodaties

Hospitality Hotelschoonmaak Nieuws

Deze Europese steden hebben volgens gasten de schoonste accommodaties

Het Britse schoonmaakbedrijf End of Tenancy Cleaning onderzocht in 20 Europese hoofdsteden hoe schoon gasten hun accommodatie vinden. Lissabon staat bovenaan de lijst met een score van 4,79 uit 5. Amsterdam moet genoegen nemen met een plek in de onderste regionen.
Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Hospitality Nieuws

Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Paleis het Loo had de schoonmaak lange tijd in eigen beheer. Tot vorig jaar. Toen besloot zij om schoonmaakbedrijf Hago hiervoor in te schakelen. "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap", zegt Anouk Achterkamp, Teamleider Facilitaire Services. "Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen."
Hago over gastbeleving: “Veranderende behoeften vragen om nieuwe oplossingen”

Hospitality Nieuws

Hago over gastbeleving: “Veranderende behoeften vragen om nieuwe oplossingen”

De klant is en blijft koning. Die gedachte maakt het belangrijk om de wensen en behoeften van je klanten te blijven monitoren, want ze veranderen continu. Neem de leisure branche, waar alles draait om gastbeleving. COVID-19 heeft die beleving veranderd, maar ook andere behoeften zorgen dat mensen steeds nieuwe eisen stellen aan beleving tijdens hun vrije tijd. Hoe ziet gastbeleving eruit in de toekomst? Wat is de rol van hygiëne? Die vragen houden schoonmaakbedrijf Hago flink bezig, schrijven ze op hun website. 
Gastvrijheid in coronatijd: EW Facility Services deelt 5 tips

Hospitality Verdieping

Gastvrijheid in coronatijd: EW Facility Services deelt 5 tips

Gastvrijheid in een tijd van anderhalve meter, Zoom-meetings en thuiswerken; hoe doe je dat? Marije Wildenborg en Fenna van Ginkel van EW Facility Services delen vijf tips over hoe je als organisatie gastvrij met je medewerkers, klanten, gasten en leveranciers kunt omgaan in deze coronatijd. Volg Service Management op LinkedIn:
Vers van de pers: Service Management nummer twee

Hospitality Nieuws

Vers van de pers: Service Management nummer twee

Deze week valt de nieuwste editie van Service Management bij abonnees op de deurmat. Wat valt er allemaal te lezen in het tweede nummer van 2021? Een voorproefje.
Ben jij gespecialiseerd in hospitality en gastvrij schoonmaken?

Hospitality Nieuws

Ben jij gespecialiseerd in hospitality en gastvrij schoonmaken?

Dan horen we graag van jou! Voor een whitepaper over hospitality is Service Management op zoek naar experts in gastvrij schoonmaken. We stellen een vijftal vragen over hospitality en horen graag hoe specialisten denken over gastvrije schoonmaak.
‘Schoonmaak is meer dan ooit proactief en positief meedenken’

Hospitality Verdieping

‘Schoonmaak is meer dan ooit proactief en positief meedenken’

Voor veel medewerkers en studenten is de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) hun tweede thuis. Met een schoon en fris gebouw wil de universiteit haar bezoekers, wanneer ze mogen komen, ook in coronatijd dat welkome en veilige gevoel blijven geven.Lees ook:Alles over hospitality: gastvrije schoonmaakLees ook:De grootste uitdagingen voor de implementatie van resultaatgerichte dagschoonmaakLees ook:Zo laat je facilitaire dienstverleners effectief samenwerkenVolg Service Management op LinkedIn:
Diane van Dijk: Hospitality, thuisbrengen van aandacht

Hospitality Blog

Diane van Dijk: Hospitality, thuisbrengen van aandacht

Ik doe aan boswandelbila’s, thermos-tuinstoeloverleggen en wandelende belafspraken met Keet (de hond) aan de lijn. Ik Zoom, Teams en bel. Thuiswerken is vertrouwd geworden voor mij en vele anderen. De hardware, zoals ICT, laptop en bureaustoel, is meestal prima geregeld. Waar ik nog zorgen over heb zijn de menselijke verbinding en oud gedrag.Volg Service Management op LinkedIn:
CSU Hospitality Congres 2020: Hoe draag jij bij aan een gelukkig en betekenisvol leven?

Hospitality Verdieping

CSU Hospitality Congres 2020: Hoe draag jij bij aan een gelukkig en betekenisvol leven?

De zevende editie van het CSU Hospitality Congres vond plaats op 5 november. Wat betekent het ‘nieuwe normaal’ voor gastvrijheid en de rol van schoonmaak en Facility Management? Nu en in de toekomst? “Gastvrijheid is blijvend veranderd.” Volg Service Management op LinkedIn:

Launching Partners