Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

HappySoaps is de Beste startup van Gelderland van 2022

Dat was de uitslag van Startup50Gelderland, een organisatie die verbinding legt tussen ondernemers, investeerders en overheid om innovatie te stimuleren. Met de winst van de titel mag HappySoaps zich de meest impactvolle ondernemer van Gelderland noemen uit vijftig andere vernieuwende deelnemers.

We kennen HappySoaps uit de schappen van de drogisterijen en bijna alle grote supermarkten in Nederland, maar ook daarbuiten. Het jonge bedrijf, dat in 2019 werd opgericht door Marcel en Marco Koers, maakt cosmetische producten als shampoo en body bars, tandpasta tabs, zonnebrand en zelfs hondenshampoo die allemaal 100 procent plasticvrij zijn. Dat geldt voor de gehele keten, van productie tot verzending. HappySoaps is dan ook partner van de Plastic Soup Foundation.

HappySoaps maakt impact

HappySoaps is in een paar jaar uitgegroeid tot een internationale speler en maakt impact: vorig jaar zijn er meer dan vijf miljoen plastic flessen bespaard. Het doel is minstens 50 miljoen flessen per jaar besparen vanaf 2025. Marcel Koers reageert: “Het is een grote eer dat we deze erkenning krijgen. We hebben destijds onze ideeën vormgegeven in Hall, zijn verhuisd naar Apeldoorn maar denken groter dan Gelderland. Het afgelopen jaar was werkelijk een rollercoaster. We hebben via een crowdfundingactie één miljoen euro opgehaald, zijn gestart in Denemarken en Zweden en hebben inmiddels 175 producten in het assortiment, binnen twintig productcategorieën. Dit alles kost enorm veel energie en tijd en daarom is het fijn dat dit succes ook wordt erkend.”

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij Dustin: “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets”  

Ondernemen Nieuws

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij Dustin: “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets”  

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij IT-partner Dustin, is een groot voorstander van dagschoonmaak, wil als opdrachtgever uniformiteit in zijn facilitaire diensten en raadt aan om schoonmakers niet dood te gooien met prestatie-indicatoren. “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets.”  
CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Branche Nieuws

CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Mooi nieuws voor CSU: het bedrijf houdt het nieuwe internationale hoofdkantoor 'Campus' van Booking.com blinkend schoon. Het takenpakket omvat het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. Beide partijen zijn blij met de overeenkomst. Ze hechten waarde aan dezelfde thema's, waaronder hospitality, duurzaamheid en het innoveren op technologisch en sociaal gebied.
Schoonmakend Nederland lanceert Groeiprogramma voor mkb'ers

Ondernemen Nieuws

Schoonmakend Nederland lanceert Groeiprogramma voor mkb'ers

Kansen zien en benutten. Ook voor schoonmaakbedrijven is dat een belangrijke missie. Daarbij kan het gaan om het laten floreren van een bedrijf, maar ook om het inzetten van duurzaam beleid. Ondernemers die een volgende stap met hun mkb-bedrijf willen zetten richting een succesvolle toekomst, kunnen zich aanmelden voor het groeiprogramma.
Vileda presenteert vernieuwde vloerconcept Swep

Middelen & materialen Nieuws

Vileda presenteert vernieuwde vloerconcept Swep

Het vloerconcept Swep van Vileda Professional is al generaties oud sinds de jaren ’60 en was dus weer toe aan vernieuwing. Die vernieuwing genaamd Swep Class presenteert Vileda via een livestream eind november.
Schoonmakers halen spinnen niet weg in het Rijksmuseum

Duurzaam Nieuws

Schoonmakers halen spinnen niet weg in het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum verwelkomt spinnen de afgelopen en komende maanden en daarom hoeven de schoonmakers in het museum in Amsterdam ze niet weg te halen. Die boodschap kregen de schoonmaakmedewerkers al een aantal maanden geleden. Alles in het teken van een expositie van de Argentijnse kunstenaar Tomás Saraceno.

Middelen & materialen

Partners