Bianca Haanstra: Betrek de hele keten bij je gastvrije dienstverlening

Bianca Haanstra: Betrek de hele keten bij je gastvrije dienstverlening

Sinds twee jaar is Bianca Haanstra werkzaam als Manager Facility Services bij Vebego Facility Solutions. Hier is zij eindverantwoordelijk voor de Hospitality-tak. Zusterblad van Service Management Facto sprak met Haanstra over haar visie op Facility Management.

"Na mijn opleiding aan het Schoevers heb ik eerst acht jaar in de reiswereld gewerkt waarvoor ik op veel verschillende plekken in binnen en buitenland heb gewerkt. Eind 2012 ben ik in Nederland in de Facilitaire Dienstverlening begonnen. Na een aantal jaren ervaring op te hebben gedaan en doorgegroeid naar Facility Manager heb ik in 2018 mijn diploma HBO Facility Management behaald bij de NCOI. In 2021 heb ik daar de opleiding HBO Bedrijfskunde aan toegevoegd."

Klantcontracten

Sinds twee jaar ben ik werkzaam als Manager Facility Services bij Vebego Facility Solutions. Hier ben ik eindverantwoordelijk voor de Hospitality-tak. Bij Vebego Facility Solutions werken in totaal 335 Hospitality-medewerkers telt. Voor een groot deel van deze klantcontracten ben ik op strategisch niveau verantwoordelijk. Daarnaast draag ik bij aan het genereren van nieuwe opdrachten en pak ik interne projecten op, zoals onlangs het realiseren van de nieuwe bedrijfskleding."

Gastvrije mindset versterken

Mijn belangrijkste aandachtspunten zijn samen met mijn team zorgen voor tevreden Hospitality-medewerkers en passende, gastvrije dienstverlening verzorgen bij onze opdrachtgevers. Om te blijven excelleren in een tijd van arbeidskrapte, hebben wij vorig jaar geïnvesteerd in een training die de gastvrije mindset versterkt. Daarnaast wordt ons vaak gevraagd mee te denken over kostenbesparing. Het betrekken van de hele keten in de oplossing is hierbij waardevol gebleken."

Digitale receptie

De belangrijkste doorbraak op Hospitality gebied zit vooral in de omgang met arbeidsmarktkrapte en de rol die technologie hierin mogelijk kan spelen. Samen met zes studenten van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen hebben wij onderzoek gedaan naar digitale receptie op afstand. Daar is onder andere uitgekomen dat deze digitale vorm van hospitality een goede ondersteuning kan zijn naast de fysieke receptie en kan bijdragen in de oplossing voor het personeelstekort.

Het hele interview lees je bij Facto.