EW Facility Services neemt Hendriks Hoteldiensten en Hotel Cleaning Company over

EW Facility Services neemt Hendriks Hoteldiensten en Hotel Cleaning Company over

EW Facility Services heeft de activiteiten van Hendriks Hoteldiensten en Hotel Cleaning Company overgenomen. De aansluiting komt voort uit de wens van Eric van Kroonenburg, directeur van Hendriks Hoteldiensten, om zich te richten op andere activiteiten waarbij binnen zijn organisatie opvolging ontbrak, en de wens van Frans de Beer, directeur van Hotel Cleaning Company, om zich binnen het hotelsegment verder te ontwikkelen. Zij zochten daarom aansluiting bij een strategische partij die met de aanvulling van de beide bedrijven haar marktaandeel kan vergroten.Volg Service Management op LinkedIn:

Samen een omzet van 24 miljoen in hotelsegment

Hendriks Hoteldiensten en Hotel Cleaning Company zijn schoonmaakorganisaties, van oudsher ontstaan en groot geworden in het hotelsegment. De bedrijven groeiden de afgelopen 12 jaar uit naar stabiele en winstgevende ondernemingen. Samen staan de organisaties voor een omzet van € 24 miljoen en hebben zij 1.350 medewerkers in dienst.


LEES OOK: Visie grootste schoonmaakbedrijven: EW Facility Services gaat vaker gestabiliseerd ozonwater gebruiken


Kansen op gebied van innovatie en ICT

“Hotel Cleaning Company is de laatste jaren geprofessionaliseerd en zowel financieel als organisatorisch enorm gegroeid. De aansluiting bij EW Facility Services helpt ons deze groei door te zetten. We kunnen hiermee de persoonlijke benadering behouden die we nastreven en die opdrachtgevers ook van ons gewend zijn, waarbij aan de achterkant enorme kansen ontstaan op het gebied van innovatie en inzet van ICT terwijl we worden ondersteund door een sterke back office”, aldus Frans de Beer.

Arbeidsvoorwaarden schoonmakers onveranderd

Zowel Hotel Cleaning Company als Hendriks Hoteldiensten sluiten zich met behoud van hun huidige naam aan bij EW Facility Services. Alle betrokken medewerkers behouden hun actuele contract met alle eerder gemaakte afspraken. Voor hen blijven de arbeidsvoorwaarden dus ongewijzigd.

Eric van Kroonenburg: “Zelf stap ik na een gedegen overdracht uit, maar verder gaat Hendriks Hoteldiensten als gehele organisatie over. Dat was voor mij een absolute voorwaarde. Deze aansluiting vervult de ambitie van onze operationeel directeur Yvonne Ingels om zich met onze organisatie binnen het hotelsegment verder te ontwikkelen. Voor medewerkers verandert er in de dagelijkse praktijk niet veel, maar voor hen die dit willen ontstaan kansen voor verdere doorgroei en persoonlijke ontwikkeling. Daar ben ik heel blij mee.”


LEES OOK: Hotel Okura Amsterdam en EW Facility Services verlengen partnerschap met 5 jaar


Synergie, groei en doorontwikkeling

“Deze overname geeft invulling aan onze ambitie voor verdere uitbouw van onze organisatie. Wij zijn ervan overtuigd dat het bundelen van de unieke specialistische kennis en jarenlange ervaring in hotelschoonmaak, die de mensen binnen de organisaties met zich meebrengen, grote kansen biedt op het gebied van groei en synergie en de doorontwikkeling van onze dienstverlening naar opdrachtgevers”, legt Bas Cornelissen uit, algemeen directeur van EW Facility Services.

“We zijn ook zeer verheugd dat zowel Yvonne Ingels als Frans de Beer zitting nemen in ons Directie Team en ​toetreden als aandeelhouder. We kunnen zeker van ze leren en zullen dat ook doen. Op die manier kunnen we hotelopdrachtgevers blijven verrassen.”

Gelijkmatige omzetverdeling tussen segmenten

EW Facility Services bestaat bijna 30 jaar en heeft haar oorsprong in hotelschoonmaak. Daarnaast biedt zij integrale oplossingen in facilitaire dienstverlening voor opdrachtgevers in de kantoren, high traffic en zorgmarkt. Met het toenemen van het marktaandeel in hotelschoonmaak door de aansluiting van hotelspecialisten Hotel Cleaning Company en Hendriks Hoteldiensten, spreekt de facilitair
dienstverlener de ambitie uit haar marktaandeel in het kantoren, high traffic en zorgsegment evenredig uit te bouwen voor behoud van de krachtige gelijkmatige omzetverdeling tussen de segmenten.


LEES OOK: “Hotelschoonmaak heeft verantwoordelijk marktgedrag nodig”