Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Schoonmakend Nederland ageert tegen 2G op de werkvloer met brandbrief

Schoonmakend Nederland ziet een uitbreiding van de coronapas of de invoering van 2G op de werkvloer niet zitten. Daarom stuurde de brancheorganisatie van de schoonmaaksector afgelopen maandag een brandbrief naar de Kamercommissies die over dit onderwerp gaan.

In de brief bepleit Schoonmakend Nederland dat moet worden afgezien van de uitbreiding of invoering van 2G op het werk of dat er een uitzondering komt voor cruciale beroepen als de schoonmaak. De organisatie betoogt dat zij, zeker gezien de relatief lage vaccinatiegraad van schoonmaakpersoneel, de aanscherping niet goed kunnen organiseren op de werkvloer. Zij vrezen dan ook voor hoge verzuimcijfers en een te hoge werkdruk voor het personeel.

Ook interessant:

Een brug te ver

Schoonmakend Nederland verzekert de ontvangers van de brief dat zij zich inzetten voor een gezonde en veilige werkomgeving: “Hoewel wij ons in algemene zin scharen achter het belang van het waarborgen van een schone, gezonde en veilige werkomgeving, en ons hier dagelijks actief voor inzetten, beschouwen wij deze verbreding als een brug te ver.” Op het moment hebben zij duidelijke afspraken en protocollen met hun opdrachtgevers, waardoor ook niet-gevaccineerde medewerkers zonder problemen hun werk kunnen uitvoeren. Door een uitbreiding van de coronapas of 2G kunnen deze afspraken op losse schroeven komen te staan.

Niet aan de sector

Verder betoogt Schoonmakend Nederland dat de invoering van deze maatregel de discussie van wel of niet vaccineren neerlegt bij de opdrachtgever en werknemer. Zij vinden het niet de taak van de sector om deze discussie te voeren.

>> Lees de brief hier

Labtest maakt vervuiling ICT-apparatuur zichtbaar

Hygiëne Nieuws

Labtest maakt vervuiling ICT-apparatuur zichtbaar

Hoe maak je het effect van reiniging zichtbaar? Met deze vraag ging het innovatieplatform van Fusernet aan de slag. “De ATP-meting toont natuurlijk de mate van verontreiniging, aan maar die definieert niet welke bacteriën of virussen worden aangetroffen”, zegt Mark Mulder, commercieel directeur Fusernet ICT Reiniging.  Een labtest biedt uitkomst.
‘Unieke tijd vraagt om slimme oplossingen’

Hygiëne Verdieping

‘Unieke tijd vraagt om slimme oplossingen’

De nieuwe hygiënestandaard houdt de facilitaire markt en de dienstverleners flink bezig. Maar ze staan er niet alleen voor. Er zijn inmiddels vele (digitale) tools en informatie beschikbaar die bedrijven nodig hebben om de nieuwe hygiënestandaard te implementeren. Volg Service Management op LinkedIn:
Ton van Dijk (Keep It Clean): “Wil je de opdrachtgever behouden, dan moet je samen door de pijn heen”

Ondernemen Verdieping

Ton van Dijk (Keep It Clean): “Wil je de opdrachtgever behouden, dan moet je samen door de pijn heen”

Schoonmakers zijn onmisbaar voor de Nederlandse samenleving. Dit zei 91 procent van de Nederlanders in een onderzoek van het onafhankelijke onderzoeksbureau Markteffect namens CSU. Ook gaf 80 procent aan dat schoonmaak in de toekomst meer aandacht moet krijgen, met oog op het tegengaan van virussen vergelijkbaar aan het coronavirus. Wat merken schoonmaakbedrijven van deze veranderende kijk op schoonmaak? Deze vraag legden wij voor aan Ton van Dijk, directeur van Keep It Clean. Eerder spraken we hierover al met Wilco de Vries, Raoul Hohmarow en Tim Both. Volg Service Management op LinkedIn:
Raoul Hohmarow (Ned Cleaning Services): “Het is een zaak van overleven”

Ondernemen Verdieping

Raoul Hohmarow (Ned Cleaning Services): “Het is een zaak van overleven”

Schoonmakers zijn onmisbaar voor de Nederlandse samenleving. Dit zei 91 procent van de Nederlanders in een onderzoek van het onafhankelijke onderzoeksbureau Markteffect namens CSU. Ook gaf 80 procent aan dat schoonmaak in de toekomst meer aandacht moet krijgen, met oog op het tegengaan van virussen vergelijkbaar aan het coronavirus. Wat merken schoonmaakbedrijven van deze veranderende kijk op schoonmaak? Deze vraag legden wij voor aan Raoul Hohmarow, directeur van Ned Cleaning Services.Volg Service Management op LinkedIn:

Meest recent

Branche

Launching Partners