Jongeren zijn geïnteresseerd in campagne Schoonmaak Je Rijk

Jongeren zijn geïnteresseerd in campagne Schoonmaak Je Rijk

Het eerste deel van de campagne Schoonmaak je Rijk is succesvol verlopen. Dat stelt initiatiefnemer Schoonmakend Nederland tevreden vast. Met de helft van het gestelde budget zijn bijna alle doelstellingen om studenten te attenderen op én interesseren voor een bijbaan in de schoonmaak royaal gehaald.

De verschillende video’s van de campagne zijn bij elkaar meer dan 23 miljoen keer vertoond. SnapChat bleek hét medium om jongeren te bereiken. In totaal hebben afgelopen maand ruim 110 duizend jongeren de website schoonmaakjerijk.nl bezocht (doelstelling honderdduizend bij dubbel budget). Zevenduizend mensen bezochten de bijbehorende vacaturewebsite en tweeduizend jongeren lieten hun gegevens achter voor een ‘match’. Dit is bijzonder hoog voor een campagne die gericht is op ‘bewustzijn’ en niet op ‘actie’ (conversie).

Vervolg in februari

In februari start het tweede deel van de arbeidscampagne. Tot die tijd evalueert Schoonmakend Nederland de resultaten om de campagne. Ook verschuift de aandacht naar meer directe actie op de aangeleverde vacatures. Bedrijven die vacatures hebben, kunnen deze aanmelden bij Schoonmakend Nederland.