Nomineer jouw schoonmaker / team / leidinggevende / glazenwasser van het jaar!

Nomineer hier

HYGENIQ en Burgman: ‘Kosten besparen met groene producten’

Ruim een jaar geleden stapten producent HYGENIQ en schoonmaakgroothandel Burgman in een duurzame samenwerking. Het blijkt een ideale match. Vol enthousiasme werken de partners aan meer bekendheid van 100% groene, veilige en effectieve schoonmaakoplossingen.

Handen wassen, oppervlakken en deurklinken reinigen: de wereldwijde pandemie heeft het afgelopen jaar laten zien hoe belangrijk schoonmaak en hygiëne zijn. Meer dan ooit komt het aan op het verminderen en voorkomen van gezondheids- en veiligheidsrisico’s. Tegelijkertijd staan afnemers steeds meer open voor producten die het milieu niet belasten. Burgman – totaalleverancier op het gebied van schoonmaak en hygiëne – bemerkt al langere tijd een groeiende vraag naar volledig biologische reinigingsmiddelen. Dankzij de samenwerking met HYGENIQ kan de groothandel daar een passend antwoord op bieden.

Lange termijn

De twee partners kozen voor een duurzame samenwerking. Duurzaam als het gaat om de aandacht voor ecologische schoonmaakmiddelen die veilig zijn voor mens en milieu. Maar ook duurzaam wat betreft de onderlinge relatie, gericht op de langere termijn. “We werken samen met een beperkt aantal partners”, vertelt category manager Doortje Bekkers. “Met een aantal leveranciers doen we al heel lang zaken, zo groeien we met elkaar mee.”

Korte lijnen

Van beide kanten wordt er sinds de eerste kennismaking tijd en energie gestoken in goed contact binnen alle lagen van de organisatie. En in een marktbenadering waarbij gezondheid en veiligheid op schoonmaakgebied voorop staan. “Dat verloopt heel prettig”, aldus directeur Mathijs Burgman. “De korte lijnen, het mee willen denken en de adviserende rol van de accountmanagers van HYGENIQ, bevallen ons heel goed”.

De resultaten zijn ernaar en voor dit jaar wordt verdere groei verwacht. “Door de kennis te bundelen die beide bedrijven in huis hebben, kunnen we mooie dingen bereiken.” Raymond Witvliet nationaal accountmanager bij HYGENIQ, sluit zich daar volledig bij aan: “De eerlijkheid en transparantie maken de samenwerking heel prettig, dat gaat ons ver brengen.”

We zijn geen dozenschuivers, we willen onze klanten helpen om met groene producten een veilige omgeving te creëren

Veilige omgeving

De biologische producten vinden hun weg naar horecabedrijven, zorginstellingen, scholen en bedrijven in de recreatiesector. Klanten kunnen rekenen op advies en schoonmaakplannen op maat. “We zijn geen dozenschuivers, we willen onze klanten helpen in hun doelstelling om met groene producten een veilige omgeving te creëren”, stelt Burgman. Zowel de producten voor de dagelijkse reiniging als de bio-alcohol handgels en de persoonlijke beschermingsspray doen het enorm goed. Dat geldt ook voor specifieke probleemoplossers. “Dan moet je denken aan probiotische sanitairreinigers die stank en aangekoekte urine elimineren en effectieve schimmelreinigers”, aldus Witvliet.

Kosten besparen

Wie denkt dat kostenbesparing en groene producten moeilijk hand in hand gaan, heeft het mis. “Professionele schoonmaaksystemen zijn kostenbesparend en ook met groene reinigingsmiddelen kun je wel degelijk kosten besparen”, legt Bekkers uit. “Ze zijn heel geconcentreerd, dus je doet er langer mee. En wij leveren er slimme doseersystemen en speciale doekjes bij.”

Uitproberen

Samen zetten de partners dit jaar de schouders onder meer bekendheid van de biologische schoonmaakoplossingen. Ook staat het vergroten van de bewustwording dat deze groene reinigingsmiddelen een veilige omgeving creëren hoog op de agenda. Het bezoeken van klanten voor het geven van uitleg en demonstreren van de producten is daarin een belangrijk onderdeel. Ook de HYGENIQ starterskits met kleinere hoeveelheden om uit te proberen, worden positief ontvangen. Het zijn alles-in-éénpakketten voor een schoon interieur. “Door daarmee aan de slag te gaan, raakt men echt overtuigd”, constateert Burgman. “De producten zien er goed uit, ze zijn veilig voor de planeet – ook de verpakking – en ze werken ook nog eens uitstekend.”

Dit artikel is gesponsord door HYGENIQ en Burgman.

Laatste nieuws

Ondernemen

Launching Partners