Gaussian Robotics presenteert nieuwe strategie én nieuwe naam

Gaussian Robotics presenteert nieuwe strategie én nieuwe naam

De producent van innovatieve schoonmaak- en servicerobots Gaussian Robotics kondigt de naamswijziging aan in de aanloop van de Interclean Amsterdam: het bedrijf heet nu Gausium. Op het grootste schoonmaakevenement ter wereld presenteert het bedrijf ook haar nieuwste innovatie 'Phantas'. Beide ontwikkelingen maken deel uit van de nieuwe multi-merk strategie van het bedrijf.

Peter Kwestro, Global Business Development Director bij Gausium, vertelt over de visie achter de naamswijziging: “De nieuwe merknaam representeert de 3I’s visie van het bedrijf: innovatief, intelligent en industrieleider. Innovaties van Gausium worden daarbij ontwikkeld volgende het 3S-principe: slimmer, veiliger (safer) en simpeler.

Phantas op de Interclean

Deze week staat Gausium op de Interclean Amsterdam met de innovatieve schoonmaakrobot Phantas. De robot is hun nieuwste product op het gebied van autonome robots. De robot integreert vier schoonmaakmethodes in een verrassend compact design. Daardoor kan de machine schoonmaken op krappe plaatsen, zoals onder tafels. Dat maakt het breed inzetbaar. Daarnaast kan Phantas door middel van kunstmatige intelligentie zijn omgeving leren kennen, waardoor hij bijvoorbeeld verschillende typen afval kan herkennen. Aan de hand daarvan maakt de robot zelf keuzes.

Marktleider in de service-industrie

Phantas is pas het begin van de ontwikkeling die Gausium de komende jaren wil maken. Het bedrijf wil de marktleider worden in de servicerobotindustrie door in te zetten op een slim serviceplatform en een servicerobot ecosysteem om klanten wereldwijd optimaal te kunnen bedienen.