Nomineer jouw schoonmaker / team / leidinggevende / glazenwasser van het jaar!

Nomineer hier

Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Paleis het Loo had de schoonmaak lange tijd in eigen beheer. Tot vorig jaar. Toen besloot zij om schoonmaakbedrijf Hago hiervoor in te schakelen. "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap", zegt Anouk Achterkamp, Teamleider Facilitaire Services. "Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen."

Palei het Loo en haar tuinen: schoonmaakbedrijf Hago zorgt dat het schoon is én blijft

"Tot vorig jaar hebben we de schoonmaak in eigen beheer gehad. Onze samenwerking met Hago is dus vrij pril", zegt Achterkamp. "Momenteel ondersteunen ze bij de algemene schoonmaak. Het kwaliteitsniveau ligt hoog. Voor 10:00 uur moet alles spik en span erbij liggen.

Klantvriendelijkheid voorop

Ze vervolgt: "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap. Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen. Op dit vlak leveren ze een directe bijdrage aan de gastbeleving rondom Paleis Het Loo." En dat is belangrijk voor het paleis, want "klantvriendelijkheid staat altijd voorop".

Gedurende de dag zijn er, omwille van het coronavirus, meerdere schoonmaakrondes, legt Achterkamp uit. "Denk aan het sanitair, alle touch points enzovoorts. Hago pakt dit met een hogere frequentie op, om steeds een optimale hygiëne en veiligheid voor de bezoeker te garanderen."

Er zijn diverse zaken bedacht, zoals de toiletgroepen en materiaalkeuzes. Aan de voorkant is er goed over nagedacht, maar in de praktijk gaan mensen het echt ervaren.

Grootschalige verbouwing

Op dit moment wordt het paleis grootschalig verbouwd. Achterkamp: "We gaan werken in een vernieuwd paleis, waarbij schaalvergroting in oppervlakte aan de orde is. In schoonmaak zoeken we een partner die bij ons en onze ambities past. We verwachten dat Hago ons hierin uitstekend kan ondersteunen."

Met name in de grote bezoekersstroom die het paleis straks weer gaat ontvangen, moeten de partijen stappen gaan maken, beschouwt de teamleidster. "Er zijn diverse zaken bedacht, zoals de toiletgroepen en materiaalkeuzes. We zullen zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Aan de voorkant is er goed over nagedacht, maar in de praktijk gaan mensen het echt ervaren. Onze wens is om hier samen met Hago in op te trekken."

Uniek paleisgevoel

Ze vervolgt: "De verbouwing geeft ons ruimte om op elkaar ingespeeld te raken en medewerkers te laten wennen. We zoeken naar manieren om prettig te werken en uiteindelijk te groeien naar een langdurige samenwerking. Het vernieuwde paleis zal een belangrijk onderdeel van de gastbeleving gaan vormen."

"Onze ambitie is om in 2025 het meest geliefde paleis van Europa te zijn. Voor Hago zien we daar een mooie rol in weggelegd", sluit Achterkamp af. "Maar dat zit in meer dan schoonmaak alleen. Vakkennis, gedegen advies en de juiste begeleiding zijn minstens zo belangrijk. Zo creëren we samen dat uniek paleisgevoel."

Bron: Hago

Deze Europese steden hebben volgens gasten de schoonste accommodaties

Hospitality Hotelschoonmaak Nieuws

Deze Europese steden hebben volgens gasten de schoonste accommodaties

Het Britse schoonmaakbedrijf End of Tenancy Cleaning onderzocht in 20 Europese hoofdsteden hoe schoon gasten hun accommodatie vinden. Lissabon staat bovenaan de lijst met een score van 4,79 uit 5. Amsterdam moet genoegen nemen met een plek in de onderste regionen.
Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Hospitality Nieuws

Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Paleis het Loo had de schoonmaak lange tijd in eigen beheer. Tot vorig jaar. Toen besloot zij om schoonmaakbedrijf Hago hiervoor in te schakelen. "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap", zegt Anouk Achterkamp, Teamleider Facilitaire Services. "Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen."
Hotelschoonmaak: “Gasten verwachten zichtbare schoonmaak”

Ondernemen Verdieping

Hotelschoonmaak: “Gasten verwachten zichtbare schoonmaak”

Ibis Vlaardingen, Utrecht en Scheveningen, Novotel Eindhoven, Breda en Schiedam en Bilderberg Europahotel en Parkhotel Rotterdam kiezen voor de komende jaren voor EW Facility Services als hun schoonmaakpartner. Lees ook: Hotel Okura Amsterdam en EW Facility Services: “Inspelen op specifieke wensen wordt steeds belangrijker”Lees ook: Schone hotels én schone handen: Code, CNV, inspectie, hotels en schoonmaakbedrijven werken samenVolg Service Management op LinkedIn:
Hago over gastbeleving: “Veranderende behoeften vragen om nieuwe oplossingen”

Hospitality Nieuws

Hago over gastbeleving: “Veranderende behoeften vragen om nieuwe oplossingen”

De klant is en blijft koning. Die gedachte maakt het belangrijk om de wensen en behoeften van je klanten te blijven monitoren, want ze veranderen continu. Neem de leisure branche, waar alles draait om gastbeleving. COVID-19 heeft die beleving veranderd, maar ook andere behoeften zorgen dat mensen steeds nieuwe eisen stellen aan beleving tijdens hun vrije tijd. Hoe ziet gastbeleving eruit in de toekomst? Wat is de rol van hygiëne? Die vragen houden schoonmaakbedrijf Hago flink bezig, schrijven ze op hun website. 
Gastvrijheid in coronatijd: EW Facility Services deelt 5 tips

Hospitality Verdieping

Gastvrijheid in coronatijd: EW Facility Services deelt 5 tips

Gastvrijheid in een tijd van anderhalve meter, Zoom-meetings en thuiswerken; hoe doe je dat? Marije Wildenborg en Fenna van Ginkel van EW Facility Services delen vijf tips over hoe je als organisatie gastvrij met je medewerkers, klanten, gasten en leveranciers kunt omgaan in deze coronatijd. Volg Service Management op LinkedIn:

Mustreads

Hospitality

Launching Partners