Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Paleis het Loo: "Schoonmaak levert directe bijdrage aan gastbeleving"

Paleis het Loo had de schoonmaak lange tijd in eigen beheer. Tot vorig jaar. Toen besloot zij om schoonmaakbedrijf Hago hiervoor in te schakelen. "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap", zegt Anouk Achterkamp, Teamleider Facilitaire Services. "Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen."

Palei het Loo en haar tuinen: schoonmaakbedrijf Hago zorgt dat het schoon is én blijft

"Tot vorig jaar hebben we de schoonmaak in eigen beheer gehad. Onze samenwerking met Hago is dus vrij pril", zegt Achterkamp. "Momenteel ondersteunen ze bij de algemene schoonmaak. Het kwaliteitsniveau ligt hoog. Voor 10:00 uur moet alles spik en span erbij liggen.

Klantvriendelijkheid voorop

Ze vervolgt: "Voor Paleis Het Loo is deze samenwerking een nieuwe stap. Hago heeft een vitale rol om te zorgen dat alle faciliteiten schoon zijn, maar ook in uitstraling moet alles kloppen. Op dit vlak leveren ze een directe bijdrage aan de gastbeleving rondom Paleis Het Loo." En dat is belangrijk voor het paleis, want "klantvriendelijkheid staat altijd voorop".

Gedurende de dag zijn er, omwille van het coronavirus, meerdere schoonmaakrondes, legt Achterkamp uit. "Denk aan het sanitair, alle touch points enzovoorts. Hago pakt dit met een hogere frequentie op, om steeds een optimale hygiëne en veiligheid voor de bezoeker te garanderen."

Er zijn diverse zaken bedacht, zoals de toiletgroepen en materiaalkeuzes. Aan de voorkant is er goed over nagedacht, maar in de praktijk gaan mensen het echt ervaren.

Grootschalige verbouwing

Op dit moment wordt het paleis grootschalig verbouwd. Achterkamp: "We gaan werken in een vernieuwd paleis, waarbij schaalvergroting in oppervlakte aan de orde is. In schoonmaak zoeken we een partner die bij ons en onze ambities past. We verwachten dat Hago ons hierin uitstekend kan ondersteunen."

Met name in de grote bezoekersstroom die het paleis straks weer gaat ontvangen, moeten de partijen stappen gaan maken, beschouwt de teamleidster. "Er zijn diverse zaken bedacht, zoals de toiletgroepen en materiaalkeuzes. We zullen zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Aan de voorkant is er goed over nagedacht, maar in de praktijk gaan mensen het echt ervaren. Onze wens is om hier samen met Hago in op te trekken."

Uniek paleisgevoel

Ze vervolgt: "De verbouwing geeft ons ruimte om op elkaar ingespeeld te raken en medewerkers te laten wennen. We zoeken naar manieren om prettig te werken en uiteindelijk te groeien naar een langdurige samenwerking. Het vernieuwde paleis zal een belangrijk onderdeel van de gastbeleving gaan vormen."

"Onze ambitie is om in 2025 het meest geliefde paleis van Europa te zijn. Voor Hago zien we daar een mooie rol in weggelegd", sluit Achterkamp af. "Maar dat zit in meer dan schoonmaak alleen. Vakkennis, gedegen advies en de juiste begeleiding zijn minstens zo belangrijk. Zo creëren we samen dat uniek paleisgevoel."

Bron: Hago

Toilettrends 2022: duurzaamheid, handhygiëne en beleving

Hygiëne Nieuws

Toilettrends 2022: duurzaamheid, handhygiëne en beleving

Duurzaamheid, handhygiëne en beleving. Dat zijn de drie toilettrends voor het komende jaar, vertellen Ralph Vodegel en Marcel Speth van Katrin Hygiënepapier aan beroepsvereniging FMG.
Gastvrijheid gaat over gedrag en houding, niet over protocollen en procedures

Hospitality Nieuws

Gastvrijheid gaat over gedrag en houding, niet over protocollen en procedures

Hoe kun je als organisatie het beste omgaan met al die veranderende wensen van klanten, medewerkers en gebruikers? Dat zit in flexibiliteit, digitalisering, beleving en natuurlijk: gastvrijheid. Tijdens het CSU Hospitality Congres werden de bezoekers geïnspireerd en gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan.
Gastvrijheid op de kaart in de zorg: 9 tips

Hospitality Nieuws

Gastvrijheid op de kaart in de zorg: 9 tips

Hoe zet je hospitality op de kaart in jouw zorgorganisatie? Hoe geef je het vorm? En, heel belangrijk, hoe zorg je voor continuïteit? Jeannot Peijen, zorgexpert en Business Development Manager Healthcare bij EW Facility Services, deelt praktijkervaringen met Hospitality manager Michèle Fränzel (Driegasthuizengroep) en Gastvrijheidmanager Johan Jonker (Isala). Het resultaat? 9 tips hoe je hospitality met behulp van jouw facilitaire afdeling op de kaart zet.
"Patiënt verwacht dat het lekker naar allesreiniger of chloor ruikt"

Specialisme zorg Nieuws

"Patiënt verwacht dat het lekker naar allesreiniger of chloor ruikt"

“In de ziekenhuiswereld praten we al over het vijfsterrenhotel. Daar bewegen we namelijk langzaam naartoe. De patiënt is uiteindelijk onze klant. En die verwacht niet alleen om beter en gezond gemaakt te worden, maar verwacht ook een bepaalde beleving. De schoonmaak speelt daarin een prominente rol."
“Toiletbezoek wordt moment van well-being” (Marielle Romeijn, One Hundred Restrooms)

Hygiëne Sanitair Verdieping

“Toiletbezoek wordt moment van well-being” (Marielle Romeijn, One Hundred Restrooms)

Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van sanitair? Service Management vroeg het aan Marielle Romeijn, één van de oprichtsters van toiletconcept One Hundred Restrooms. Zij deelt haar visie: “Het toiletbezoek wordt een persoonlijke beleving die draait om jouw gezondheid.”

Mustreads

Hospitality

Partners