Wie wordt de schoonmaak leidinggevende van het jaar 2020?

Wie wordt de schoonmaak leidinggevende van het jaar 2020?

Het is bijna zover: donderdag 3 december worden de Golden Service Awards uitgereikt. Wie gaan er met de prijzen naar huis in de vier verschillende categorieën? Er zijn vijf leidinggevenden genomineerd die kans maken op de winst. Bekijk hieronder wie dat zijn.Volg Service Management op LinkedIn:

De feestelijke award uitreiking wordt live uitgezonden van 16.00 tot 17.00 uur. Niks missen? Volg de online awardshow live vanuit huis. Meld je hier aan >>

Jan Harmsen, Schoonmaakcoördinator bij Visschedijk

Jan levert met zijn tomeloze en proactieve inzet kwaliteit voor klant, medewerker, collegae en organisatie door situationeel leiding te geven en een stap extra te zetten. Hiermee verrast hij telkens de opdrachtgevers. Jan is een enthousiaste, betrokken en een natuurlijk leider: betrouwbaar, vakman, groot hart voor mens en bedrijf en afspraak is afspraak. Hij laat het oordeel los waardoor hij oprechte aandacht geeft aan ieder individu. En hij is in staat om passie voor het schoonmaakvak over te brengen naar jongeren. Een echte ambassadeur voor het specialistisch werk.

Aysegul Oz, Housekeeper bij NH Utrecht voor EW Facility Services

Aysegul begon bij NH Utrecht ooit zelf als schoonmaakmedewerker en is nu als housekeeper de drijvende kracht achter het schoonmaakteam. Rayonmanager Anne: “Aysegul verdient echt de titel beste leidinggevende van het jaar. Ze heeft alles volledig onder controle op haar locatie en wordt door haar team en opdrachtgever op handen gedragen.”

De opdrachtgever is super tevreden over Aysegul. Housekeeping Quality & Coordination Manager bij NH Utrecht Aliza: “Aysegul is echt een vakvrouw met veel drive, die moeiteloos zeer hoge kwaliteit levert. Ze gaat recht op haar doel af en zet ongemerkt haar handtekening op alles wat ze doet. Typisch Aysegul: georganiseerd, uiterst professioneel en tot de kleinste details helemaal af.”

Anne: “Ze wil heel graag dat alles goed gaat en is daar passievol in. Ze gaat voor het beste resultaat. Om dat te bereiken heeft ze haar team nodig. Ze is streng, maar rechtvaardig. Iedereen weet dus wat ze aan haar hebben en waar ze aan toe zijn. Daarbij doet ze haar uiterste best om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken. Deze combinatie maakt dat ze heel succesvol is met haar team.”

(Beelden uit de video zijn van pre-coronatijd)

Lonneke Peeters, Housekeeper bij Kruisheren Hotel Maastricht en EMA Amsterdam voor EW Facility Services

Lonneke is een leidinggevende die in korte tijd grote stappen heeft gemaakt. Begin 2018 begon ze als Management Trainee en eind 2018 was ze Housekeeper bij 5 sterren locatie Kruisherenhotel in Maastricht.

Rayonmanager Daniëlle: “Lonneke is een leidinggevende uit duizenden. In het begin nog wat onzeker, maar binnen een jaar een zekere leidinggevende waar opdrachtgevers en teamleden mee weglopen. Ze is duidelijk in haar communicatie, denkt vooruit, komt haar afspraken na en weet mensen aan haar te binden. Of het nou een hotel of kantoor is, zij bijt zich vast en zorgt dat de opdrachtgever zich nergens zorgen om hoeft te maken. Geen uitdaging is haar te groot. Zo verhuisde ze afgelopen jaar voor een half jaar van Limburg naar Amsterdam om onze nieuwe opdrachtgever EMA op te starten. Een grote locatie waar ook nog eens Engels de voertaal is. De opdrachtgever heeft nog geprobeerd om haar te overtuigen in Amsterdam te blijven, maar haar leven ligt in het Zuiden. Dat effect heeft ze op iedere locatie waar ze werkt. Het Kruisherenhotel en het team hoopten dat ze weer bij hen terug zou komen, maar Lonneke is toe aan een nieuwe uitdaging, dus binnenkort start ze bij Hotel Merici in Sittard.”

Michael Schreppers, Rayonmanager bij Leids Universitair Medisch Centrum voor Hago Zorg

Zijn werkgever is duidelijk: Michael is een topper! Hij heeft na jaren de rust teruggebracht in het team bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en is een kei in het managen van de klant. De combinatie van die twee levert Hago Zorg goede resultaten. Michael is er niet alleen voor onze opdrachtgever, maar hij maakt tijd voor iedereen. Hij denkt in oplossingen in plaats van in problemen. Geen wonder dat het LUMC met hem wegloopt. Objectleider Zhor: “De relatie tussen ons, Michael en het LUMC is een chemie die onbeschrijfelijk is.”

Bianca Smink, Kwaliteitsmanager/Rayonmanager bij Augias Schoonmakers

Bianca denkt altijd in oplossingen. Gaat geen uitdaging uit de weg. Hierbij denkt zij vanuit de cirkel van invloed. Welke positieve invloed kan ik uitoefenen om medewerkers en organisaties te bewegen. Hierdoor heeft zij 100% personele bezetting gehaald en zijn er nooit openstaande gaten in de planning.

Formeel is Bianca woensdag de gehele dag vrij en ook op vrijdagmiddag. In de praktijk komen op deze dagen de mails gewoon voorbij en is zij telefonisch goed te bereiken. Ook voor een praatje pot. Het resultaat hiervan is dat medewerkers zich ten alle tijden gehoord voelen en Bianca een warm bad voor hen creëert waarin medewerkers kunnen excelleren. Tevens ontstaat er op deze manier een sfeer van “jij bent er ook altijd voor mij, dus ik laat je niet in de steek”.

In de evaluatie met opdrachtgevers worden er vaak complimenten gegeven over Bianca dat zij zichtbaar is, mouwen opstroopt, mentaliteit heeft, maar ook het overzicht kan bewaken voor de langere termijn. Kwaliteit is door haar manier van aanpak ruim voldoende omdat de wisselingen in de teams minimaal zijn en het ziekteverzuim is 2.2%.

>> Lees ook: Finalisten Golden Service Awards 2020 zijn bekend