Glazenwassers Bart en Ritchie delen flauwe grappen op TikTok
De 35-jarige glazenwasser Bart uit Geldrop was nooit zo met social media bezig, tot een collega tegen hem zei dat TikTok wel iets voor hem zou zijn. Samen met collega Ritchie deelt hij flauwe grappen vanuit zijn glazenwassersbus. Dat heeft hem inmiddels 80.000 volgers op het kanaal opgeleverd waarvan sommige video’s wel een miljoen keer zijn bekeken. In gesprek met Omroep Brabant vertelt hij meer over het TikTok-kanaal en over zijn verdere dromen.
Wat als tijdverdrijf tijdens de momenten in de bus begon, werd al snel een daverend succes en dat allemaal dankzij zijn specialiteit: flauwe grappen. Bart en Ritchie maken, net zoals in de video’s, altijd samen te dollen in de bus. "Als we weer eens om elkaar zitten te lachen, pak ik tegenwoordig mijn telefoon en neem ik het op voor TikTok", zegt Bart. Op het account Puberbrein leverde dat inmiddels ruim 250 video’s op. Zijn Geldropse identiteit verstopt hij trouwens niet. "Ik krijg soms berichtjes of we de video’s kunnen ondertitelen", lacht Bart. "Maart dat doen we niet hoor. Ik kom nu eenmaal uit Brabant."
Blog Ronald Bruins: de schoonmaakbranche is wel innovatief
Ervoor gaan
Het TikTok-avontuur was het startsein voor een andere uitdaging. Op zijn vijftiende begon Bart in een programma muziekstukken te maken. "Het was eigenlijk slecht", geeft Bart toe. Het was echter wel de start van een droom als dj. Het succes van het TikTok-kanaal liet zien dat Bart ervoor moest gaan. Sinds 2022 treedt hij steeds vaker op als dj. Maar waar het allemaal begon vergeet Bart niet.
Productie van Carel Lurvink verplaatst naar nieuw bedrijfspand in Oldenzaal
Naast dat Carel Lurvink dit jaar 130 jaar bestaat, begint de hofleverancier ook met de bouw van een bedrijfspand op het Jufferbeek in Oldenzaal. Zoals Carel Lurvink aangeeft gaan ze ‘’hier een groot deel van ons assortiment zelf produceren, assembleren en verpakken’’, vertelt de organisatie in het artikel van Turbantia.
ISS en Soupalicious gaan samenwerking aan voor voedselbanken
ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het soepmerk Soupalicious. Per jaar levert het partnerschap de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op.
MKB-Nederland en VNO-NCW willen harde doelstellingen om regeldruk te verminderen
Werkgeversorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW willen per departement harde doelstellingen om de regeldruk te verminderen. Dat zeggen ze in een reactie op het nieuws dat bedrijven door nieuwe wetgeving vorig jaar met meer regeldruk te maken kregen, wat ondernemers structureel 194 miljoen euro extra kostte.
Nog 120 werkgevers in de schoonmaakbranche moeten aan de slag met NOW
Ondernemers in de schoonmaakbranche die in de laatste twee aanvraagperiodes gebruikmaakten van de NOW-regeling (NOW 5 en 6) hebben nog tot en met vrijdag 2 juni de tijd om daarvoor de definitieve berekening aan te vragen. In de schoonmaaksector moeten 120 werkgevers nog een of meer aanvragen indienen. UWV kan hierbij helpen.
GroenLinks en PvdA willen het minimumloon met 6,5 procent extra verhogen
Mensen met een laag inkomen moeten gecompenseerd worden voor alle prijsstijgingen sinds januari 2020. En daarom moet het minimumloon en de daaraan gekoppelde uitkeringen met 6,5 procent extra worden verhoogd. Dat is de wens van GroenLinks en PvdA. De miljarden die dat kost willen de linkse partijen ophalen bij bedrijven die "woekerwinsten" behalen, en bij aandeelhouders.