Gastvrijheid helpt organisaties betere prestaties neer te zetten. Om te komen tot een gastvrije facilitaire organisatie, heeft VFM facility experts het ‘Procesmodel Gastvrijheid’ ontwikkeld.
Dit model bestaat uit een drietal bouwstenen die een organisatie moeten helpen bij het vaststellen, verbeteren en meten van de mate van gastvrijheid.
Gastvrijheid bevorderen
VFM stelt: “De belangrijke tool hiervoor is de ‘hospitality survey’. Aan de hand van deze Survey worden de actuele prestaties van de organisatie op gastvrijheid vastgesteld. De Survey richt zich op het gedrag, de omgevingsfactoren en de serviceverlening. Aan de hand van deze survey krijgt een organisatie snel en efficiënt zicht op de mate van gastvrijheid en een overzicht van maatregelen die de gastvrijheid kunnen bevorderen.”
Om de ingezette verandering vast te houden en te borgen ontwikkelde VFM bovendien vragensets om de ‘hospitality performance’ van de verschillende facilitaire services vast te stellen. Daarmee moet een continu proces van verbeteren en vernieuwen ontstaan. “De ‘hospitality performance-metingen’ zijn er inmiddels voor de koffievoorziening, catering, schoonmaak, ontvangst, het facilitaire service centrum, post/repro en vergaderen.”
Volg Service Management op LinkedIn: