Schoonmaakbedrijven geven warme complimenten aan personeel
Een compliment geven als iets goed gaat, klinkt zo eenvoudig en vanzelfsprekend, maar in de praktijk schiet dat er nogal eens bij in. Tal van schoonmaakbedrijven hebben Nationale Complimentendag, afgelopen woensdag, in ieder geval aangegrepen om hun medewerkers te bedanken voor hun inzet.
Atalian Nederland had een actie op touw gezet waarbij collega’s konden aangeven wie het volgens hen verdiende om eens goed in het zonnetje gezet te worden. Op de actie is massaal gereageerd. “Als blijk van waardering hebben we iedereen die is genomineerd verrast met een kleine attentie; een feestelijke envelop, een persoonlijke kaart en wat lekkers. Uit alle genomineerden hebben we vier collega’s uitgekozen die binnenkort door ons in het zonnetje worden gezet.”
Ode aan de schoonmaakster
Succes Schoonmaak had een mooie boodschap voor haar medewerkers: “Dank jullie wel voor al het mooie en goede werk dat jullie iedere dag leveren, jullie zijn fantastisch!” Ook vroeg het bedrijf aandacht voor haar klant Sein, expertisecentrum voor epilepsie en slaapgeneeskunde, die ter ere van Nationale Complimentendag een ode aan de schoonmaakster had geschreven.
Kanjers
Ook NIVO deelde een fraai compliment uit: “Jij maakt onze organisatie zichtbaar, jij geeft het een gezicht en jij vormt samen met al je collega’s het grote NIVO-team. Bedankt voor jouw inzet!” CSU schreef op de socials: “Tijd voor een compliment! Want wij zijn ontzettend blij met jou. En wij niet alleen. Want als schoonmaker speel jij een cruciale rol in het werk- en leefgeluk en de gezondheid van alle mensen om je heen. Stuk voor stuk sta jij voor ons en hen klaar. Door vakwerk te leveren. Het is ongelooflijk dat we zulke kanjers in huis hebben.”
Geef jezelf een compliment
EW Facility Services had een filmpje gemaakt, een complimentengenerator, waarin allemaal complimenten voorbij kwamen. En daar hoorde ook nog een boodschap bij: “Een complimentje geven kan natuurlijk altijd en overal. En vergeet niet: geef ook jezelf af en toe eens een compliment of een beloning. Dat heb je verdiend!”
Nationale complimentendag
Een oprecht, weloverwogen compliment is leuk om te geven en om te ontvangen, omdat het positief is. “Niets maakt mensen sneller blijer, enthousiaster, energieker, opgewekter, meer betrokken, productiever, maar ook luister- en veranderingsbereid dan een oprecht compliment”, zo staat op de site van Nationale Complimentendag. “Een oprecht compliment betekent dat iemand als mens gezien en gewaardeerd wordt.” Iets wat ook op de werkvloer van grote waarde is, aangezien gebrek aan erkenning en waardering een belangrijke reden is waarom werknemers gedemotiveerd raken.
CSU nieuwe facilitaire partner Reinier de Graaf Gasthuis
Vanaf 1 juni is CSU de nieuwe facilitaire partner van het oudste ziekenhuis van Nederland. Het Reinier de Graaf Gasthuis biedt zorg in de regio Delft en heeft daar meerdere onderzoeks- en behandelcentra. CSU zal niet alleen de dagelijkse schoonmaak op zich nemen, maar gaat ook hoteldiensten uitvoeren.
EW Facility Services kijkt uit naar duurzame samenwerking met ITV Studios
EW Facility Services haalde vorige maand al het derde schoonmaakcontract binnen met een groot mediabedrijf. Ze verzorgen de schoonmaak voor ITV Studios Netherlands in Hilversum, de producent van programma’s als Het Perfecte Plaatje, Married at First Sight en Oogappels. De ervaring van EW in de mediawereld was niet de enige factor die bijdroeg aan de keuze van ITV. De waarden van de twee bedrijven komen op meerdere grote punten goed overeen.
CSU verzorgt complete schoonmaak op Watersley Sports & Talentpark
CSU gaat de komende drie jaar de complete schoonmaak verzorgen op Watersley Sports & Talentpark in Sittard. Op dit 30 hectare grote terrein openen binnenkort een hostel voor jonge sporttalenten en een historisch kloosterhotel voor topsporters, maar ook voor liefhebbers van de natuurrijke omgeving. Voor de schoonmakers biedt deze locatie kansen voor taakverbreding.
Blog Maureen Hermens: Altijd een plan B in het achterhoofd
Aan de slag gaan op een nieuwe locatie, dat is toch elke keer weer spannend. Dat zegt Maureen Hermens, Ambulant Objectleider bij EW. Ze stuurt schoonmaakteams aan op 17 locaties en is door de Golden Service Awards uitgeroepen tot Leidinggevende van het Jaar 2022. Ook al heeft ze iedere keer last van gezonde spanning, toch heeft ze er altijd vertrouwen in dat het goed komt. “Ik ben iemand die graag alles goed voor elkaar wil hebben en altijd een plan B in mijn achterhoofd heb.”
Schoonmaakbedrijven halen alles uit de kast om aantrekkelijke werkgever te zijn
Personeel werven is een uitdaging voor veel bedrijven, ook in de schoonmaakbranche. Om banen zo aantrekkelijk mogelijk te maken, komen bedrijven vaak met extra’s en creatieve oplossingen, zoals het aanbieden van een gratis sportabonnement en goede arbeidsvoorwaarden. Ondanks het personeelstekort is er wel hoop op positieve ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.