DROS Schoonmaakdiensten gaat plastic verminderen met Schoner Schoon

DROS Schoonmaakdiensten gaat plastic verminderen met Schoner Schoon

Ronald Dros, directeur van DROS Schoonmaakdiensten, heeft onlangs de partnerovereenkomst Schoner Schoon van Crohill ondertekend. Met de ondertekening van deze overeenkomst laat DROS zien dat ze zich actiever willen inzetten om het plasticgebruik in de schoonmaakbranche te verminderen en de branche zo een stuk schoner te maken.

Schoner Schoon

Schoner Schoon is een initiatief van Crohill en bestaat uit een pakket duurzame schoonmaakmiddelen- en materialen. Door te werken met Schoner Schoon weet je als schoonmaakbedrijf dat je gebruik maakt van producten die die bijdragen aan een schonere en duurzamere branche. Zo wordt het aantal microplastics teruggedrongen door het gebruik van bamboe moppen en doeken, worden alle middelen verpakt in afbreekbaar plastic of karton en wordt de CO2-uitstoot door transport omlaag gebracht door reinigingsmiddelen in tabletvorm te gebruiken.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

In de bedrijfsvoering van DROS is een grote rol weggelegd voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. De aanpak van Schoner Schoon past hier goed binnen. DROS wil met Schoner Schoon zorgen dat er minder plastic in de schoonmaakbranche terechtkomt. Het plan is projecten in te richten met de Schoner Schoon producten. Deze producten moeten zorgen voor 83 procent minder plastic en 88,3 procent minder microplastic.

Plastic Soup Foundation

De missie van Schoner Schoon sluit goed aan bij de missie van de Plastic Soup Foundation. Deze non-profitorganisatie zet zich in om het gebruik van plastic terug te dringen en te voorkomen dat er plastic in het milieu belandt. De organisatie staat dan ook achter Schoner Schoon en is actief betrokken door de producten binnen het initiatief te checken en goed te keuren.