Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

Nieuwe dienstverlener Zizo biedt schoonmaak en meer voor het thuiskantoor aan

Nu we meer hybride zijn gaan werken en dat naar alle waarschijnlijkheid ook blijven doen, rijst de vraag wat dat doet met de kantoorschoonmaak. Want wanneer we de helft (of meer) van de week in ons thuiskantoor zitten, wie maakt daar dan schoon? Als het aan de nieuwe dienstverlener Zizo – zusterbedrijf van CSU en Tzorg - ligt, dan doen zij dat.

Zizo omschrijft zichzelf als gemaksservice voor particulieren. Zo maken ze niet alleen schoon; ze strijken ook, ze wieden het onkruid, ze doen de afwas en meer van dat soort taken. Zij zien hierin toekomst, aangezien met het vele thuiswerken werk en privé dichterbij elkaar komen te liggen. “Daar spelen we met Zizo op in. Onze dienst kan namelijk uiterst flexibel worden opgesteld: particulieren kunnen Zizo zelf inschakelen, een werkgever kan Zizo aan het personeel aanbieden, of beide partijen kunnen samen een bijdrage doen,” aldus Jessica Laurense, algemeen manager Zizo.

Mensen doen huishouden onder werktijd

Veel schoonmaakbedrijven zien voor henzelf (nog) geen goede optie om kantoorschoonmakers naar mensen thuis te sturen. Maar voor opdrachtgevers kan het steeds belangrijker worden wel na te denken over de huishoudelijke taken van hun werknemers. Uit recent onderzoek van Markteffect in opdracht van Zizo is namelijk gebleken dat veel mensen onder het werk bezig zijn met het huishouden. Dit is gemiddeld een halfuur per dag. Nu het personeel thuiswerkt, zien zij het schoonmaakwerk toenemen en zij willen hier niet teveel vrije tijd aan opofferen.

War on talent

In veel sectoren heerst er een personeelskrapte en dus willen bedrijven graag personeel binnenhalen en aan zich binden. Zizo denkt dat zij daarin ook een rol kunnen spelen. 84% van de respondenten in hun onderzoek liet weten geen huishoudelijke hulp te hebben, maar een deel hiervan ziet budget hiervoor in de secundaire arbeidsvoorwaarden wel zitten. Via Zizo kunnen opdrachtgevers tegemoet komen aan deze wens van hun personeel.

Ook Sodexo gaat diensten voor thuis leveren

Ondernemen Nieuws

Ook Sodexo gaat diensten voor thuis leveren

Sodexo gaat, net als onder meer CSU en Facilicom, diensten aan thuiswerkers leveren. Het bedrijf heeft daartoe WorkX gelanceerd, een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers.
Nieuwe dienstverlener Zizo biedt schoonmaak en meer voor het thuiskantoor aan

Ondernemen Nieuws

Nieuwe dienstverlener Zizo biedt schoonmaak en meer voor het thuiskantoor aan

Nu we meer hybride zijn gaan werken en dat naar alle waarschijnlijkheid ook blijven doen, rijst de vraag wat dat doet met de kantoorschoonmaak. Want wanneer we de helft (of meer) van de week in ons thuiskantoor zitten, wie maakt daar dan schoon? Als het aan de nieuwe dienstverlener Zizo – zusterbedrijf van CSU en Tzorg - ligt, dan doen zij dat.
Rabobank: “Kantoormedewerkers willen twee dagen per week thuiswerken”

Ondernemen Verdieping

Rabobank: “Kantoormedewerkers willen twee dagen per week thuiswerken”

Nederlandse kantoormedewerkers willen gemiddeld twee dagen per week thuis blijven werken in de periode na corona, volgt uit onderzoek in opdracht van Rabobank. Ruim de helft van de ondervraagde kantoormedewerkers ziet de mogelijkheid om vanuit huis te werken als een vorm van salarisverhoging.
Facilicom stapt in de markt van schoonmaak aan huis

Ondernemen Verdieping

Facilicom stapt in de markt van schoonmaak aan huis

Thuiswerkers  kunnen vanaf nu ook schoonmakers aan huis krijgen. Dat is onderdeel van het Facilicom@Home-concept. ‘Schoon@Home’ zoals de nieuwe service heet maakt deel uit van de voucher waarmee thuiswerkers verschillende producten en diensten kunnen inkopen. Volg Service Management op LinkedIn:
Diane van Dijk: Hospitality, thuisbrengen van aandacht

Hospitality Blog

Diane van Dijk: Hospitality, thuisbrengen van aandacht

Ik doe aan boswandelbila’s, thermos-tuinstoeloverleggen en wandelende belafspraken met Keet (de hond) aan de lijn. Ik Zoom, Teams en bel. Thuiswerken is vertrouwd geworden voor mij en vele anderen. De hardware, zoals ICT, laptop en bureaustoel, is meestal prima geregeld. Waar ik nog zorgen over heb zijn de menselijke verbinding en oud gedrag.Volg Service Management op LinkedIn:

Laatste nieuws

Ondernemen

Partners