Schoonmaakuitzendbureau Actief Werkt! wint aanbesteding Rijksschoonmaakorganisatie

Schoonmaakuitzendbureau Actief Werkt! wint aanbesteding Rijksschoonmaakorganisatie

Actief Werkt!, 's Nederlands grootste uitzender in het schoonmaaksegment, heeft de Europese aanbesteding voor uitzendkrachten door de Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) gewonnen. Het betreft een landelijke uitzendovereenkomst voor facilitaire dienstverlening (met name schoonmaak) op (semi-)overheidslocaties van Maastricht tot aan Groningen. De aanbesteding is gegund per 1 februari; het plaatsen van medewerkers is gestart vanaf 1 april.

De aanbesteding is een van de grotere die Actief Werkt! Inhouse Services recent won: het gaat om 25 tot 40 flexmedewerkers per dag, met een uitloop naar meer bij pieken in de vraag door vakantie en ziekte.

Toch verwacht Sarah van den Berk, Manager Actief Werkt! Inhouse Services, geen problemen met de bezetting. “De Rijksschoonmaakorganisatie heeft onder meer voor ons gekozen vanwege onze specifieke expertise in de facilitaire dienstverlening en omdat we de grootste uitzender zijn in het schoonmaaksegment. Het betreft bovendien allemaal dagdiensten, en dit zijn heel gewilde banen die we in alle regio’s gaan invullen.”

Duurzame inzetbaarheid

Bij het gunnen van het nieuwe contract aan Actief Werkt! speelde mee dat de Rijksoverheid duurzame inzetbaarheid van groot belang acht. Van den Berk: “Wij geloven in structurele aandacht voor medewerkers. Dat levert gemotiveerde medewerkers op en duurzame inzetbaarheid. De inzet van opleidingen en trainingen draagt daaraan bij. We hebben bijvoorbeeld een platform voor praktisch opgeleide flexcollega’s en voor mbo- of hoger opgeleide flexcollega’s om hiermee eenvoudig aan de slag te gaan.”

Menselijke factor

Actief Werkt! heeft sinds 2019 een top 10 positie in de Nederlandse markt van uitzenders. De uitzendorganisatie opende de afgelopen twee jaar vijftien nieuwe regionale vestigingen. Directeur van Actief Werkt, Ronald Kardol, licht toe: “We geloven sterk in onze persoonlijke en lokale aanpak. We zien dat het werkt om zo dicht mogelijk bij onze klanten en werkzoekenden te zitten. Dat doen we tegen de markttrend in. Niet alles gaat digitaal, op de arbeidsmarkt is de menselijke factor en het verbinden van werkgevers en werknemers nog steeds erg belangrijk.”