Schoongroep Nederland gaat verder als Schoonster

Schoongroep Nederland gaat verder als Schoonster

Schoonster, een nieuw landelijk werkend schoonmaakbedrijf, is onlangs gelanceerd. Het betreft een initiatief van de bedrijven die nu opereren onder de noemer Schoongroep Nederland.

Rob Burgmeijer: “Schoonster keert schoonmaken in heel Nederland binnenstebuiten. Het merk wil de markt bewuster, menselijker en innovatiever benaderen.”

Oude schoonmaakmodel wordt niet interessant gevonden

De initiatiefnemers concluderen dat het oude schoonmaakmodel niet interessant wordt gevonden en weinig waardering krijgt. Burgmeijer: “Daarbij is er ook veel te weinig inspiratie voor mensen, innovatieve processen en

maatschappelijke waarde. Het moet menselijker, met meer aandacht voor een schonere en betere leefomgeving. Een kritische blik op de branche leert dat het te vaak alleen om tijd en kosten gaat.”

Schoonster zegt waardevoller te willen zijn voor mensen, de maatschappij en cliënten door heel Nederland. Burgmeijer: “Daarvoor gaan we vernieuwende maatwerkoplossingen bieden.”

19 middelgrote schoonmaakbedrijven

In 2008 is Schoongroep Nederland opgericht. Inmiddels met 19 middelgrote regionale schoonmaakbedrijven een goede top 10-speler in Nederland. Samen hebben de bedrijven circa 3500 medewerkers en 65 miljoen euro omzet. Burgmeijer: “Schoongroep Nederland was meer een samenwerkingsverband om kennis uit te wisselen en diverse lokale krachten te bundelen. Maar er was nog geen duidelijke landelijke organisatiesignatuur en onderscheidende marktpropositie en -waarde.”

Partners allemaal eigenaar/directeur van regionale schoonmaakbedrijven

De partners van zeggen te geloven in verantwoordelijkheid, vertrouwen en aandacht. Burgmeijer: “De 20 partners zijn allemaal eigenaar/directeur van regionale Nederlandse bedrijven in de schoonmaakwereld. Ze weten dus heel goed wat er nodig is om Schoonster landelijk waardevol te laten zijn.” De partners zijn zelf contactpersoon en verantwoordelijk voor alle zaken. “Dus geen wisselende managers, afstandelijke directies of medewerkers die zaken afschuiven.”

Het gaat volgens Schoonster niet alleen om het schoonmaken, het onderhoud en het specialistisch reinigen. Burgmeijer: “Het gaat ons om de hele geïntegreerde aanpak voor landelijke kantoren, bedrijven, industrieën, zorg, wooncorporaties, openbare en recreatieve omgevingen en tankstations. Zo zorgen we nu al dagelijks voor zo’n 200 tankstations.”

De 20 partners in Schoonster
Arjan Reerink
Bert Hermsen
Cor Jansen
Edwin Faber
Erik Kreuk
Gert van de Pol
Ivo van Oerle
Jacco van der Knaap
Jeroen Schwartzmans
Jos Veens
Marcel van de Kraak
Michel van Dooren
Peter Kuil
Quiryn van den Broek
Remy Scheringa
Ronald Dros
Sander Florie
Sander Goris
Sibold Jellema
Toni Iniguez Najdanovski

Lees ook
SchoonGroep laat leden opleiden via SVS