Nieuw hotel voco The Hague kiest voor EW Facility Services

Nieuw hotel voco The Hague kiest voor EW Facility Services

Het gloednieuwe hotel voco The Hague heeft EW Facility Services als schoonmaakpartner gekozen. Na een opleverschoonmaak eerder deze maand is de facilitair dienstverlener inmiddels uit de startblokken en klaar voor het echte werk.

Het nieuwste premium hotelconcept van IHG Hotels & Resorts, voco The Hague, opende deze maand officeel haar deuren. Een gloednieuw hotel in het voormalige bankgebouw van ABN Amro middenin het centrum van Den Haag.

Impact op het milieu beperken

Duurzaamheid is een belangrijk aandachtspunt in de bedrijfsvoering en voco hotels maakt zorgvuldige keuzes om de impact op het milieu te beperken tot een minimum. Zij verwacht dit eveneens van haar leveranciers.

Jeannot Peijen, Business Development Manager bij EW Facility Services: “Wij waren in Nederland de eerste schoonmaakorganisatie die de ozon-systematiek introduceerde. Koud leidingwater wordt met elektriciteit in een compacte high capacity unit omgezet in gestabiliseerd ozonwater dat een reinigende en hygiënische werking heeft. Dit heeft vervolgens 24 uur een hygiënisch reinigende werking waarna het terugkeert naar water en zuurstof.”

Hij vervolgt: "Deze methode vervangt tachtig procent van de dagelijkse chemie-houdende schoonmaakmiddelen. Naast het effect op het milieu, verbetert deze methode de veiligheid voor medewerkers en worden tevens liters door chemicaliën vervuild water bespaard."

Op zoek naar innovaties

voco The Hague biedt EW Facility Services de kans om dit nieuwe hotel in te zetten als zogenoemde ‘flagship store’", zegt Peijen. "Een plek waar we het jaar door nieuwe innovaties testen op het gebied van hygiëne, robotisering en duurzaamheid."

Geslaagde pilots rolt de facilitair dienstverlener vervolgens landelijk uit. Voorbeelden van innovaties zijn onder meer zeep uit organisch afval, 100 procent gerecycled toiletpapier en de i-mop.

Veiligheid & hygiëne

"Zeker in deze coronatijd zijn veiligheid & hygiëne van groot belang", vervolgt Peijen. "Het nastreven van de brand standards en het correct uitvoeren van de IHG Clean Promise en IHG way of clean is voor voco The Hague een noodzaak. Met veel enthousiasme kijken wij uit naar de aankomende periode om gasten te mogen verblijden met frisse en schone kamers.”