Multi-Service Schoonmaak neemt ook plaagdierbestrijding over
In april 2022 nam Multi-Service Schoonmaak en Bedrijfsdiensten BV de schoonmaaktak al over van Lukkien Servicegroep. Nu komt daar ook het deel dat aan plaagdierbestrijding doet bij.
Na de eerste overname bleef er veel contact tussen de eigenaren Rob Lukkien van de Lukkien Servicegroep en Frank Verberne van Multi-Service. Tijdens de regelmatige koffiegesprekken tussen Rob en Frank, gaf Rob te kennen al zijn bedrijfsactiviteiten te willen beëindigen. Frank zag in dat plaagdierbestrijding een goede aanvulling kon zijn voor Multi-Service, aangezien ze daar in het verleden al vaker vragen over kregen. Deze werden dan door Lukkien uitgevoerd.
Multi-Service schoonmaak- en bedrijfsdiensten is al ruim 28 jaar actief op vakantieparken en campings. Vanuit deze parken komt al jarenlang de vraag of ze ook tenten, bungalows en chalets kunnen behandelen tegen spinnen en andere plaagdieren. Maar ook in de horeca en het bedrijfsleven heeft Multi-Service vele opdrachtgevers. Zij kunnen met de overname van de ongediertebestrijding deze klanten nog vollediger bedienen.
Geheel automatiseren
Multi-Service plaagdierbestrijding blijft de naam Lukkien voeren en de nieuwe tak blijft gehuisvest op het Rondven in Maarheeze. De administratie en organisatie zal plaatsvinden op het kantoor in Budel-Schoot. De medewerkers van Lukkien Servicegroep treden bij Multi-Service in dienst. Daarbij zal Lukkien zal actief blijven als adviseur. Verberne: "Zijn knowhow en expertise zal niet verloren gaan. De komende maanden zullen wij ons gaan inzetten om de certificaten als erkend plaagdierbestrijder te behalen. Ook zullen we de registratie en administratie rondom de plaagdierbestrijding geheel gaan automatiseren."
Drie op de tien ondernemers dienen btw-aangifte te laat in
Drie op de tien kleine ondernemers hebben in de afgelopen drie jaar de btw-aangifte weleens te laat ingediend. Dit blijkt uit een peiling in opdracht van de Belastingdienst.
Nieuwe service voor ondernemers: btw betalen met iDEAL
Ondernemers die Mijn Belastingdienst Zakelijk gebruiken om btw-aangifte te doen, kunnen vanaf heden de btw direct betalen met iDEAL. Handig is dat het goede betalingskenmerk, rekeningnummer en bedrag dan meteen al zijn ingevuld.
Blog Laetitia Simonis: De zzp’er in de schoonmaak - een hype of een hoop problemen?
Als je op Google de woorden “zzp reden om zzp’er te worden schoonmaak” intypt, dan is het eerste veelbelovende antwoord: het voordeel van starten als zzp-schoonmaker is dat je meer geld kunt verdienen. Het is dus belangrijk dat je een goed tarief rekent voor je schoonmaakwerk. In de schoonmaakbranche ligt het uurtarief vaak tussen €12 en €24. Houd er rekening mee dat je met een te laag uurtarief financieel misschien niet uitkomt. Bovendien is er in de toekomst wellicht sprake van een minimumuurtarief van €16.
Ondernemer Frank Kühlkamp (Carea): “Welke opdrachtgever durft zijn EU-aanbesteding écht aan een mkb’er te gunnen?”
Frank Kühlkamp besloot ondanks zijn initiële twijfels om toch met zijn mkb-schoonmaakbedrijf Carea facilitaire dienstverlening in de wereld van Europese aanbestedingen te stappen. “We hoorden in de markt geluiden dat opdrachtgevers in toenemende mate ook kleinere bedrijven een kans willen geven. Maar in de praktijk gunnen de opdrachtgevers de opdrachten nog steeds aan de grotere partijen.”
Compass Group over goed werkgeverschap: “Het is een proces van continu luisteren en verbeteren”
Waarom is goed werkgeverschap in de facility- en schoonmaakbranche belangrijk? Wat betekent het eigenlijk precies? En hoe doe je dat dan; een goede werkgever zijn? Service Management vroeg het aan facilitair dienstverlener Compass Group Nederland, moederbedrijf van onder meer Eurest en Eurest Services, en tevens gecertificeerd Top Employer.