Hotelschoonmaak: "Gasten verwachten zichtbare schoonmaak"

Hotelschoonmaak: "Gasten verwachten zichtbare schoonmaak"

Ibis Vlaardingen, Utrecht en Scheveningen, Novotel Eindhoven, Breda en Schiedam en Bilderberg Europahotel en Parkhotel Rotterdam kiezen voor de komende jaren voor EW Facility Services als hun schoonmaakpartner. Lees ook: Hotel Okura Amsterdam en EW Facility Services: "Inspelen op specifieke wensen wordt steeds belangrijker"Lees ook: Schone hotels én schone handen: Code, CNV, inspectie, hotels en schoonmaakbedrijven werken samenVolg Service Management op LinkedIn:

Voor Novotel Breda is de samenwerking nieuw, voor de andere hotels betreft het een doorsluiting van een bestaande, goede samenwerking. “Dat in deze tijden deze partners zich vol vertrouwen aan ons blijven verbinden is een mooi resultaat van de inspanning die we leverden om gezamenlijk goed door de crisis te komen”, zegt Frans de Beer, Directeur New Business Hotels bij schoonmaakbedrijf EW Facility Services.

Hoe mee te bewegen?

Hij vervolgt: “Afgelopen jaar, en ook nu nog, vraagt om wendbaarheid. Samen met onze partners denken we mee hoe we mee kunnen bewegen, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit en inzet van medewerkers. Dit betekent resultaatgericht werken, waar mogelijk aanpassingen maken in de dienstverlening en kijken naar elkaars belangen en visie om zo te komen tot een oplossing die voor beide partijen werkt. Elk hotel heeft hierin zijn eigen wensen en behoeften, dus dat betekent dat we dit proces met elk hotel doorliepen om maatwerk te kunnen leveren.”

Schone omgeving is keuzefactor geworden

Bing Váhl, Purchase Manager Event hotels: “De visie van EW Facility Services sluit aan bij Event Hotels. Meebewegen zonder in te boeten op kwaliteit staat voor beide organisaties voorop. Zeker in deze tijd is de aandacht voor veiligheid en hygiëne gegroeid. Gasten verwachten zichtbare schoonmaak. Een schone omgeving is in plaats van een ‘hygiëne factor’ een ‘keuze factor’ geworden. Een belangrijk criterium waarop gasten hun keuze voor een hotel baseren. Schoonmaak levert een cruciale bijdrage aan dit gevoel van veiligheid en hygiëne en is dus een belangrijk onderdeel van de totale gastbeleving in onze hotels.”

Beide partners gaan ervan uit dat in de komende tijd de hotelboekingen zullen toenemen en parallel daaraan de vraag naar schoonmaakdienstverlening. De Beer: “We kijken hier enorm naar uit en zien deze voorzetting van de samenwerking dan ook met veel vertrouwen tegemoet.”