Compass Group behaalt hoogste trede op PSO-prestatieladder

Compass Group behaalt hoogste trede op PSO-prestatieladder

Compass Group is op het gebied van sociaal ondernemerschap gegroeid naar Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dat is hoogst haalbare erkenning als het gaat om het bieden van werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) beoogt een vorm van ondernemen waarbij de aandacht voor sociaal-ethische normen (People), milieu (Planet) en winst (Profit) met elkaar in balans zijn. People, Planet en Profit worden ook wel de drie pijlers van MVO genoemd.

Sociaal inclusief ondernemen

De Prestatieladder Sociaal Ondernemen is expliciet gericht op de arbeidsparticipatie binnen de pijler 'People': het bieden én vergroten van kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit specifieke onderdeel binnen het People onderdeel, wordt steeds vaker 'sociaal inclusief ondernemen'genoemd.

"Wij zijn van mening dat iedereen een kans verdient op de arbeidsmarkt. Vanuit ons beleid zijn werkplekken gecreëerd voor een bovengemiddeld aantal personen met een afstand tot de arbeidsmarkt", vertelt Nicole Moes, HR-Adviseur Personeelsmanager bij de facilitair dienstverlener. "We zijn ontzettend trots dat we in twee jaar tijd dit geweldige resultaat hebben mogen bereiken."

PSO-ladder

Doel van de PSO is om meer mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie op een duurzame en kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. De ladder kent vier prestatieniveaus: Aspirant-status, Trede 1, Trede 2, en Trede 3. De gedachte hierachter is dat organisaties de mogelijkheid hebben om door te groeien

"Voor de toekomst hebben wij het streven dit resultaat te handhaven. Wij willen dit bereiken door actief banen te creëren voor deze doelgroep, samenwerkingen aangaan met diverse bureaus als Colour Kitchen. Daarnaast zullen wij actief gaan werven zodat wij nieuwe collega’s kunnen verwelkomen die behoren tot deze doelgroep", sluit Moes af.