Rogier Moorman (Numatic): "Krapte op de arbeidsmarkt dwingt om te kijken naar productiviteit"

Rogier Moorman (Numatic): "Krapte op de arbeidsmarkt dwingt om te kijken naar productiviteit"

Managing director Rogier Moorman van Numatic ziet de krapte op de arbeidsmarkt als een kans om te innoveren. (link: https://digimagazine.partnerofchoice.nl/service_management_2021/numatic text: In een interview voor het Partner of Choice-onderzoek target: _blank) van Service Management vertelt hij over innovatie in de schoonmaaksector. "Als leverancier zien we aan meerdere kanten de bereidheid om meer te investeren in de schoonmaak."

In 2021 voerde Numatic de top 5 aan in het Partner of Choice-onderzoek in de categorie Schoonmaakmachines. Moorman ziet mede door de coronapandemie een grotere focus op hygiëne. Om deze hygiëne te leveren is personeel nodig, maar ook de schoonmaaksector kampt met krapte op de arbeidsmarkt. Gebruikmaken van de juiste materialen en machines is daardoor essentieel. Numatic neemt hierin graag een leidende rol.

Digitalisering en duurzaamheid

De ontwikkeling van schoonmaakmachines gaat gepaard met digitalisering. Moorman: “Het is interessant om machines aan te kunnen sluiten op het internet, zodat je op je scherm zaken kan aflezen over het aantal draaiuren of de machine op afstand kunt bedienen.” Daarbij zet Numatic in op duurzaamheid door machines door te investeren in robuuste machines en materialen die lang meegaan.

Benieuwd naar het hele interview? Je leest het hier >>