Vier voordelen van datagestuurd schoonmaken

Vier voordelen van datagestuurd schoonmaken

Digitalisering wordt steeds belangrijker in de maatschappij en daarmee ook in de schoonmaakindustrie. Het zorgt ervoor dat schoonmaakteams efficiënter te werk kunnen gaan en hun dag indelen op basis van data in plaats van op gevoel of routine. Tork zet vol in op datagestuurd schoonmaken, bijvoorbeeld door de implementatie van het 'Internet of Things' met Tork Easycube, software voor facilitaire schoonmaak. Maar wat win je nou met datagestuurd schoonmaken? Veel, volgens het hygiënebedrijf.

Verbetering van de efficiëntie

Schoonmaakteams hoeven niet meer alle (toilet)ruimtes langs om te checken of een schoonmaakronde nodig is, maar maken dit simpelweg op uit de data. Slimme apparaten in het complex verzamelen data over het aantal bezoekers en bijvoorbeeld over wanneer dispensers moeten worden bijgevuld. Zo kan tijd en dus geld worden bespaard.

Meer voldoening

Schoonmaakteams halen meer voldoening uit hun werk doordat ze kunnen zien waar ze het hardst nodig zijn en geen onnodig werk hoeven te doen.

Hogere klanttevredenheid

De schoonmakers worden door de data tijdig geïnformeerd over lege dispensers en vieze ruimtes, waardoor ze er snel bij kunnen zijn voordat er klachten ontstaan. Zo grijpen de gebouwgebruikers nooit meer mis.

Behalen van KPI’s

Het dataoverzicht kan vaak zo ingericht worden dat er beter aangestuurd kan worden op het behalen van de KPI’s. In het geval van de Tork EasyCube, zorgt een ‘succes manager’ van het hygiënebedrijf voor een dergelijke inrichting van het dashboard.

Digitalisering goed voor schoonmaakbranche

“Digitalisering heeft significante voordelen opgeleverd voor zowel onze klanten als voor de schoonmaakbranche in algemene zin. Datagestuurd schoonmaken heeft een positieve invloed op de efficiëntie en kwaliteit. Uit onderzoek van Tork blijkt dat de klanttevredenheid onder bezoekers met 30 procent omhoog gaat en tegelijkertijd het aantal benodigde schoonmaakuren vermindert.” aldus Anna Konigson Koopmans, Marketing Manager bij Tork.

>> Benieuwd wat digitalisering kan betekenen voor uw schoonmaakbedrijf? Kijk dan onze gratis webinar over digitalisering in de schoonmaak terug!