Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

Datagestuurd schoonmaak vermindert tot 20 procent schoonmaakuren

Tork, een merk van het Zweedse concern Essity merk, zegt zijn datagestuurde schoonmaakplatform verder te hebben ontwikkeld. Dat platform gaat nu door onder de naam Tork Vision Schoonmaken. De verschuiving naar datagestuurd schoonmaken is volgens het concern door de pandemie belangrijker dan ooit.

Facilitymanagers en schoonmaakbedrijven kunnen volgens Tork realtime data gebruiken om te begrijpen wanneer en waar er schoongemaakt en bijgevuld moet worden binnen de faciliteiten en zich gemakkelijk aanpassen aan veranderende hygiëneprotocollen. Uit recente data van bestaande Tork klanten blijkt dat de overstap naar datagestuurd schoonmaken ondersteuning biedt bij:

-Het vullen van de dispensers: 99% van de tijd zijn deze gevuld
-Het verminderen van dispensercontroles met 91%
-Het verminderen tot wel 20% van de schoonmaakuren
-Een 30% hogere klanttevredenheid

Realtime inzichten gebruiken

“Onze klanten realiseren zich dat data-gestuurd schoonmaken veel voordelen kan bieden", zegt Charishma Kothari, Service en Solutions Director bij Essity’s professional hygiene business. "Het gebruik van realtime data-inzichten betekent dat bedrijven zowel het gehele bedrijfsproces kunnen veranderen als een hogere personeelstevredenheid kunnen creëren door werknemers in staat te stellen slimmer en efficiënter te werken. Uit recent geanalyseerde data gaf 85 procent van onze klanten aan dat data-gestuurd schoonmaken helpt voor een veiligere omgeving in tijden van Covid-19.”

Bezoekerstellers en verbonden dispensers

Tork Vision Schoonmaken gebruikt een bezoekersteller en verbonden dispensers om schoonmakers en managers toegang te geven tot realtime gegevens over acute schoonmaakbehoeften:

-Hardware in de vorm van bezoekerstellers, netwerkpunten en een selectie van Internet of Things aangesloten dispensers.
-Facilitymanagement-software die verzamelde realtime data weergeeft op desktops, tablets of smartphones en eenvoudige rapportage en andere administratieve taken mogelijk maakt.
-Een onboardingprogramma inclusief installatie, training, support en evaluaties.

Tork Vision Schoonmaken ging eerder onder de naam Easy Cube door het leven.

Chantal Snijders (Asito): “Datagedreven schoonmaken is geen doel maar een middel”

Innovatie Nieuws

Chantal Snijders (Asito): “Datagedreven schoonmaken is geen doel maar een middel”

“Datagedreven schoonmaken is geen doel maar een middel”, stelt Chantal Snijders, innovatiemanager bij Asito. In een artikel op de website van het schoonmaakbedrijf betoogt ze dat het doel van innovatie moet zijn dat het werk gemakkelijker, leuker of efficiënter wordt.
Tork Vision Schoonmaken internationaal erkend met GBAC STAR accreditatie

Ondernemen Nieuws

Tork Vision Schoonmaken internationaal erkend met GBAC STAR accreditatie

De schoonmaakoplossing Tork Vision Schoonmaken is aangesloten bij GBAC STAR. Daarmee is de methode internationaal erkend als een van de beste methoden op het gebied van reiniging, desinfectie en de preventie van infectieziekten.
"De stap naar datagericht schoonmaken kost tijd"

Innovatie Nieuws

"De stap naar datagericht schoonmaken kost tijd"

"Voor de stap naar datagericht schoonmaken, met eventueel andere momenten waarop je gaat schoonmaken, heb je tijd nodig." Dat zegt Wilco van Unen (NS Stations) in gesprek met Facto, samen met Erik Diks (ProRail) over het Smart Toilets project
CSU en Heijmans: “Alle diensten in een pand hebben verbinding met elkaar”

Innovatie Digitalisering Verdieping

CSU en Heijmans: “Alle diensten in een pand hebben verbinding met elkaar”

Beyond Eyes, de liefdesbaby van familiebedrijven CSU en Heijmans, is uitgegroeid van schoonmaken op basis van sensoren tot een digitale facilitator van coalitiesamenwerkingen. Uiteindelijk dienen alle diensten in een pand immers hetzelfde doel: zorgen voor een optimale werkomgeving. Die is niet alleen schoon, maar ook goed verlicht, heeft een gezond binnenklimaat, is lekker verwarmd waar het nodig is en geeft real time inzicht in beschikbaarheid van werkplekken. En als het éven kan, het liefst ook nog hartstikke duurzaam en met een gezonde lunch binnen handbereik.
Gastvrijheid gaat over gedrag en houding, niet over protocollen en procedures

Hospitality Nieuws

Gastvrijheid gaat over gedrag en houding, niet over protocollen en procedures

Hoe kun je als organisatie het beste omgaan met al die veranderende wensen van klanten, medewerkers en gebruikers? Dat zit in flexibiliteit, digitalisering, beleving en natuurlijk: gastvrijheid. Tijdens het CSU Hospitality Congres werden de bezoekers geïnspireerd en gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan.

Best gelezen

Hygiëne

Partners