Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Datagestuurd schoonmaak vermindert tot 20 procent schoonmaakuren

Tork, een merk van het Zweedse concern Essity merk, zegt zijn datagestuurde schoonmaakplatform verder te hebben ontwikkeld. Dat platform gaat nu door onder de naam Tork Vision Schoonmaken. De verschuiving naar datagestuurd schoonmaken is volgens het concern door de pandemie belangrijker dan ooit.

Facilitymanagers en schoonmaakbedrijven kunnen volgens Tork realtime data gebruiken om te begrijpen wanneer en waar er schoongemaakt en bijgevuld moet worden binnen de faciliteiten en zich gemakkelijk aanpassen aan veranderende hygiëneprotocollen. Uit recente data van bestaande Tork klanten blijkt dat de overstap naar datagestuurd schoonmaken ondersteuning biedt bij:

-Het vullen van de dispensers: 99% van de tijd zijn deze gevuld
-Het verminderen van dispensercontroles met 91%
-Het verminderen tot wel 20% van de schoonmaakuren
-Een 30% hogere klanttevredenheid

Realtime inzichten gebruiken

“Onze klanten realiseren zich dat data-gestuurd schoonmaken veel voordelen kan bieden", zegt Charishma Kothari, Service en Solutions Director bij Essity’s professional hygiene business. "Het gebruik van realtime data-inzichten betekent dat bedrijven zowel het gehele bedrijfsproces kunnen veranderen als een hogere personeelstevredenheid kunnen creëren door werknemers in staat te stellen slimmer en efficiënter te werken. Uit recent geanalyseerde data gaf 85 procent van onze klanten aan dat data-gestuurd schoonmaken helpt voor een veiligere omgeving in tijden van Covid-19.”

Bezoekerstellers en verbonden dispensers

Tork Vision Schoonmaken gebruikt een bezoekersteller en verbonden dispensers om schoonmakers en managers toegang te geven tot realtime gegevens over acute schoonmaakbehoeften:

-Hardware in de vorm van bezoekerstellers, netwerkpunten en een selectie van Internet of Things aangesloten dispensers.
-Facilitymanagement-software die verzamelde realtime data weergeeft op desktops, tablets of smartphones en eenvoudige rapportage en andere administratieve taken mogelijk maakt.
-Een onboardingprogramma inclusief installatie, training, support en evaluaties.

Tork Vision Schoonmaken ging eerder onder de naam Easy Cube door het leven.

Schoonmaak mag zichtbaar zijn

Innovatie Digitalisering Blog

Schoonmaak belangrijker dan ooit en mag zichtbaar zijn (Diane van Dijk)

De coronapandemie heeft de manier waarop mensen naar facilities kijken voorgoed veranderd. Facilitair managers zagen de klantvraag, en daarmee hun vak, in een oogwenk veranderen en dat bracht één groot voordeel met zich mee. Facilitair management is méér dan ooit een gespreksonderwerp in de boardrooms. Het vak maakt mede daardoor een (digitale) revolutie door.
Reserveerapp en online contractmanagementsysteem gaan samenwerken

Innovatie Verdieping

Reserveerapp en online contractmanagementsysteem gaan samenwerken

Approxx en Consensus Group gaan samenwerken. De eerste biedt de Flexapp (een werkplekreserveer- en optimalisatietool ) en de tweede biedt een  facilitaire online contractmanagementsysteem voor kostenbeheersing. Deze heet Ant Solutions.Volg Service Management op LinkedIn:
Datagebruik en reinigingsmiddelen: Spectro zet volgende stap

Middelen & materialen Nieuws

Datagebruik en reinigingsmiddelen: Spectro zet volgende stap

Spectro lanceert nu officieel het Internet of Spectro. “Met dit concept zetten we de volgende stap als het gaat om effectieve en efficiënte inzet van datagebruik in reinigingsmiddelen”, aldus de fabrikant. Het afgelopen jaar zijn er al verschillende pilots mee gedraaid. 
Hago Next en VodafoneZiggo over datagedreven schoonmaak: “We moeten slimmer in plaats van harder werken”

Innovatie Nieuws

Hago Next en VodafoneZiggo over datagedreven schoonmaak: “We moeten slimmer in plaats van harder werken”

Tijdens de online webinar ‘De schoonmaak van nu is er straks niet meer’ lag de focus op datagedreven schoonmaak. Wat zijn de voordelen? En wat kunnen we in de toekomst verwachten? “Zo kunnen we op het juiste moment, op de juiste plek de juiste schoonmaaktaken uitvoeren.”Volg Service Management op LinkedIn:
Datadriven schoonmaak: Smart Toilets bij NS en ProRail

Machines Verdieping

Datadriven schoonmaak: Smart Toilets bij NS en ProRail

Sturen op reinheid, doen wat nodig is, datagericht werken en vakmanschap. Dit zijn de kernelementen van het project ‘Smart Toilets’ dat NS en ProRail zijn gestart, met als uiteindelijk doel meer grip te krijgen op de kwaliteit, hygiëne (Covid-19) en kosten van het schoonmaakproces op de stations.Volg Service Management op LinkedIn:

Best gelezen

Hygiëne

Launching Partners