Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

SB Facility Service zet graag een stapje extra

Berry Buskens van SB Facility Service uit Haarlem laat zijn gevoel spreken bij de keuze voor zijn klanten. Bedrijven die bij hem passen, bedrijven waar hij net een stapje extra kan doen, zoals een vaatwasser uitruimen. En dat werkt.

© SB Facility Service

In een artikel van Schoonmakend Nederland vertelt Buskens dat dit lukt als er ruimte is om het werk zo in te richten dat de klant de meerwaarde kan ervaren. “Met de i-mop kun je extra meters maken; dat helpt”, geeft hij als voorbeeld. “Je ziet dat er een andere type klanten ontstaat. Korte lijnen en passend bij medewerker, bij ons en de klant. Als we dat bij elkaar past is de cirkel rond.”

De bevlogen ondernemer stimuleert zijn medewerkers om het beste uit zichzelf te halen. “We kijken constant hoe het gaat en wat iemand nog meer kan of wil doen. Uitdaging is belangrijk: zo zijn we ook bezig met een hospitality training.” Oprechte interesse vindt hij belangrijk. “Dat helpt om ze gemotiveerd te houden. Iedereen heeft de vitamine A van Aandacht nodig.” Nieuw personeel werft hij via Facebook en LinkedIn, maar “het liefst via via”.

Keurmerk Schoon

SB Facility Service is nu voornamelijk actief in Noord-Holland. De wens bestaat om het werkgebied, maar ook de werkzaamheden te kunnen laten groeien. Trots is Buskens op het feit dat SB Facility Services dankzij het Keurmerk Schoon een aanbesteding kreeg bij Ruby Hotels. “Het Keurmerk Schoon helpt om onze kwaliteit bij opdrachtgevers te laten zien.”

Patrick van der Velde, objectleider bij Libra Schoon: “Blij dat ik dit vak van onderen af aan heb mogen leren” 

Ondernemen Verdieping

Patrick van der Velde, objectleider bij Libra Schoon: “Blij dat ik dit vak van onderen af aan heb mogen leren” 

De afgelopen paar maanden zijn voorbij gevolgen voor Patrick van der Velde. Per 11 juli trad hij in dienst als objectleider bij Libra Schoon en één ding is glashelder: hij voelt zich hier als een vis in het water. En ambitie heeft hij ook, want hij helpt graag bij de verdere groei van het schoonmaakbedrijf. 
CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Branche Nieuws

CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Mooi nieuws voor CSU: het bedrijf houdt het nieuwe internationale hoofdkantoor 'Campus' van Booking.com blinkend schoon. Het takenpakket omvat het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. Beide partijen zijn blij met de overeenkomst. Ze hechten waarde aan dezelfde thema's, waaronder hospitality, duurzaamheid en het innoveren op technologisch en sociaal gebied.
Symposium RAS: “In wat voor land willen we schoonmaken?” 

Branche Verdieping

Symposium RAS: “In wat voor land willen we schoonmaken?” 

Schoonmaakprofessionals uit het hele land reisden op 16 november naar Nieuwegein om antwoorden te vinden op de vraag in wat voor land we willen schoonmaken. Die discussie werd gevoerd tijdens het symposium van de Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak- en Glazenwassersbranche (RAS) tijdens een goedgevuld programma. 
Gina Salentijn traint schoonmakers in werkgeluk: “Voor mij betekent werkgeluk het hebben van eigenaarschap” 

Ondernemen Verdieping

Gina Salentijn traint schoonmakers in werkgeluk: “Voor mij betekent werkgeluk het hebben van eigenaarschap” 

Gina Salentijn traint met haar bedrijf LES is facilities schoonmaakmedewerkers in het vinden van werkgeluk. Daarvoor werkte ze twaalf jaar in verschillende leidinggevende functies bij verschillende schoonmaakbedrijven. Al vanaf haar opleiding is ze een schoonmaakfan in hart en nieren. “Ik heb facility management gestudeerd, waarbij ik stage heb gelopen bij Asito. Ik liep toen mee met een rayonmanager uit de regio Amsterdam en toen dacht ik ‘ja, dit wil ik ook’.   
Yoandra Diaz Zaldivar, ambulant objectleidster bij Keus Schoonmaak: “Je leert elke dag iets nieuws over het werk”

Ondernemen Verdieping

Yoandra Diaz Zaldivar, ambulant objectleidster bij Keus Schoonmaak: “Je leert elke dag iets nieuws over het werk”

Soms tref je mensen die zo bruisen van (werk)plezier, dat je er vanzelf blij van wordt. Yoandra Diaz Zaldivar is daar een sprekend voorbeeld van. De ambulant objectleidster bij Keus Schoonmaak vertelt: “Je kunt duizend problemen aan je hoofd hebben, maar naar een klant of collega toe heb je een lachend gezicht. Wees open en ga er honderd procent voor.”

Mustreads

Hospitality

Partners