SB Facility Service zet graag een stapje extra

SB Facility Service zet graag een stapje extra

Berry Buskens van SB Facility Service uit Haarlem laat zijn gevoel spreken bij de keuze voor zijn klanten. Bedrijven die bij hem passen, bedrijven waar hij net een stapje extra kan doen, zoals een vaatwasser uitruimen. En dat werkt.

In een artikel van Schoonmakend Nederland vertelt Buskens dat dit lukt als er ruimte is om het werk zo in te richten dat de klant de meerwaarde kan ervaren. “Met de i-mop kun je extra meters maken; dat helpt”, geeft hij als voorbeeld. “Je ziet dat er een andere type klanten ontstaat. Korte lijnen en passend bij medewerker, bij ons en de klant. Als we dat bij elkaar past is de cirkel rond.”

De bevlogen ondernemer stimuleert zijn medewerkers om het beste uit zichzelf te halen. “We kijken constant hoe het gaat en wat iemand nog meer kan of wil doen. Uitdaging is belangrijk: zo zijn we ook bezig met een hospitality training.” Oprechte interesse vindt hij belangrijk. “Dat helpt om ze gemotiveerd te houden. Iedereen heeft de vitamine A van Aandacht nodig.” Nieuw personeel werft hij via Facebook en LinkedIn, maar “het liefst via via”.

Keurmerk Schoon

SB Facility Service is nu voornamelijk actief in Noord-Holland. De wens bestaat om het werkgebied, maar ook de werkzaamheden te kunnen laten groeien. Trots is Buskens op het feit dat SB Facility Services dankzij het Keurmerk Schoon een aanbesteding kreeg bij Ruby Hotels. “Het Keurmerk Schoon helpt om onze kwaliteit bij opdrachtgevers te laten zien.”