Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

Dionne Bakker ziet vibe-manager als beroep van de toekomst

Nadat Dionne Bakker was afgestudeerd aan TIO Amsterdam werkte ze in diverse functies bij een grote cateraar. Sinds pakweg anderhalf jaar is ze adviseur Foodservice & Hospitality bij HTC Advies. In een gesprek met Facto, een zusterblad van Service Management, vertelt ze over haar visie op haar werk.

Ik ben veel bezig met de waarde van gezond en lekker eten en drinken in de bedrijfsomgeving. Nu we elkaar daar weer meer ontmoeten, is hier gelukkig meer aandacht voor. Ik zou willen dat het in alle organisaties hoog op de agenda staat. Omdat het bijdraagt aan de vitaliteit van mensen en verbindt en inspireert.

Hospitality vibe creëeren

De meeste kansen voor Facility Management liggen in het creëren van een hospitality vibe in de werkomgeving. En dan gaat het niet over de stoel, tafel of stopcontact, maar over het creëren van een sfeer of ambiance die maakt dat mensen zich prettig voelen en fijn samenwerken. Eigenlijk zou je hiervoor een vibe-manager moeten aanstellen. Dat kon wel eens het beroep van de toekomst worden.

Verborgen kosten zichtbaar maken

De Belangrijkste doorbraak in Facility Management is true pricing in de bedrijfshoreca. Onderzoek laat zien dat als we de verborgen kosten zichtbaar maken, consumenten veel vaker dan we denken bereid zijn de echte prijs voor een product te betalen. Zo kunnen we uiteindelijk de verborgen kosten omlaag brengen. Communicatie is in deze ontwikkeling key.

Het hele interview lees je bij Facto

Thijs Sluiter: Hospitality moet in ons DNA komen

Hospitality Nieuws

Thijs Sluiter: Hospitality moet in ons DNA komen

De kennis en ervaring die Thijs Sluiter opdeed als onder meer housekeeping manager bij Hotel Okura Amsterdam, komen nu van pas bij zijn werk bij zorgorganisatie Beweging 3.0. "Hospitality moet in ons DNA komen." Zusterblad van Service Management Facto sprak met Sluiter over zijn visie op Facility Management.
Service Management nummer 1 verschenen (thema: Hospitality)

Hospitality Nieuws

Service Management nummer 1 verschenen (thema: Hospitality)

Het eerste nummer van 2023 van Service Management is uit! Deze eerste editie gaat over hospitality, nieuws uit de schoonmaakbranche, ontwikkelingen op innovatief gebied en hygiëne. Je leest deze digitale uitgave nu via de website.
Dionne Bakker ziet vibe-manager als beroep van de toekomst

Hospitality Nieuws

Dionne Bakker ziet vibe-manager als beroep van de toekomst

Nadat Dionne Bakker was afgestudeerd aan TIO Amsterdam werkte ze in diverse functies bij een grote cateraar. Sinds pakweg anderhalf jaar is ze adviseur Foodservice & Hospitality bij HTC Advies. In een gesprek met Facto, een zusterblad van Service Management, vertelt ze over haar visie op haar werk.

Mustreads

Hospitality

Partners