Verschenen: Service Management nummer 8 (duurzaamheid)

Verschenen: Service Management nummer 8 (duurzaamheid)

De nieuwste editie van schoonmaakvakblad Service Management is verschenen. Het laatste nummer van 2021 staat volledig in het teken van duurzaamheid.

Op de cover prijkt de trotse Maghy Lopes Robalo. Zij ging er tijdens de uitreiking van de Golden Service Awards vandoor met de titel Schoonmaker van het Jaar 2021!

Nummer 8 van schoonmaakvakblad Service Management heeft als thema 'Duurzaamheid'. Van zorgen voor het milieu tot zorgen voor de mensen. En van schoonmaakbedrijf tot opdrachtgever. In deze editie lees je interviews met tal van schoonmaakprofessionals over de meest uiteenlopende duurzaamheidsaspecten.

Duurzaamheid in de schoonmaak: mens en milieu

Zo gingen we in gesprek met Rogier Moorman, directeur van Numatic, over hoe we zo duurzaam mogelijk kunnen omgaan met schoonmaakmachines. Moraal van zijn verhaal: recycling is goed, maar geen afval begint bij niks weggooien. Ook spraken we met Jack Stuifbergen van schoonmaakbedrijf Breedweer over zijn visie. Voor hem is schoonmaken slechts het middel om impact te kunnen maken. Zo'n zelfde geluid hoorden we van Ian Smeyers, oprichter van Nelis Company, maar dan over de menselijke kant. "Niemand heeft een poster van een schoonmaker boven zijn bed hangen. Maar door te werken kun je wel iets moois opbouwen", zei hij. Schoonmaak is daarin het middel om je droom te bereiken.

Hoe zit het aan de kant van opdrachtgevers? Hoe kunnen zij schoonmaak zo duurzaam mogelijk inkopen? Door schoonmaakbedrijven de ruimte te geven voor creatieve oplossingen, zei Rinke Romeijn van adviesbureau Seiso.

En verder...

  • Wanneer zijn schoonmaakmiddelen duurzaam?
  • Duurzame inzetbaarheid is een knelpunt
  • "Rijksschoonmaakorganisatie heeft een belangrijke maatschappelijke opgave" (Martin Meijers en Roel Gans, vertrekkend en nieuwe directeur van de RSO)
  • 34 procent van schoonmakers wordt gediscrimineerd Branche lanceert toolkit
  • En vaste rubrieken als De werkplek van ... en De Baas.

Service Management automatisch in je brievenbus

Schoonmaakvakblad Service Management verschijnt in totaal acht keer per jaar. Vier keer in print en vier keer digitaal. Ben je nog geen abonnee? Vraag dan een gratis proefnummer aan of sluit direct een abonnement af en profiteer van een leuke introductiekorting!

Lees meer over