Rubbermaid lanceert duurzaamheidsstrategie

Rubbermaid lanceert duurzaamheidsstrategie

Rubbermaid Commercial Products (RCP), onderdeel van het wereldwijde merkenportfolio van Newell Brands, heeft een duurzaamheidsstrategie gelanceerd, met daarin een roadmap die de wereldwijde en concrete beloftes uiteenzet die het bedrijf maakt.

"Bedrijven staan onder druk vanuit klanten en personeel om zichtbaar duurzaam te zijn", stelt de leverancier van schoonmaak- en hygiëneoplossingen. "Maar zonder transparantie of duidelijke definities van het begrip "duurzaam". Deze verwarring over wat nou echt duurzaam is kan leiden tot frustraties bij klanten én ondernemingen."

Klanten betrekken

Met de 'Love Sustainability Journey', zoals het visiedocument heet, gaat RCP op een transparante manier het gesprek aan over duurzaamheid. "We willen onze klanten betrekken bij alles wat we op globale schaal doen om onze activiteiten zo duurzaam mogelijk te maken", zo legt Mike McDermott uit, CEO, Commercial Group, Newell Brands.

De duurzaamheidsstrategie van het bedrijf beslaat vijf kerngebieden, namelijk Producten, Certificering en innovatie, Verpakkingen, Activiteiten en Cultuur en scholing. Op die gebieden worden duidelijke en meetbare doelen gesteld. Zo streeft RCP ernaar dat alle papieren verpakkingen die rechtstreeks worden ingekocht tegen 2025 van gecertificeerde, gecontroleerde of gerecyclede afkomst zijn.

Jaarlijks duurzaamheidsverslag

Ook is de organisatie voornemens om verantwoording af te leggen in de vorm van een jaarlijks duurzaamheidsverslag, waarvan de eerste editie in 2023 zal verschijnen.