Ontvang 2x per week het laatste schoonmaaknieuws in jouw mailbox

Schrijf je nu in

Alpheios doet mee aan Green Friday

Het Amerikaanse fenomeen Black Friday is inmiddels ook in Nederland ingeburgerd. Op de laatst vrijdag van november lokken veel bedrijven met hoge kortingen klanten naar hun (online) winkel en verleiden ze tot het doen van (impuls)aankopen. Maar er is ook een tegengeluid: Green Friday. Schoonmaakorganisatie Alpheios ondersteunt dit duurzame initiatief van harte.

Vooral in Amerika zorgt Black Friday voor grote drukte in de winkels; inwoners zien deze dag als hét startmoment voor het doen van kerstaankopen. En daar spelen ondernemers weer handig op in met allerlei acties en hoge kortingen. Dit werkt impulsaankopen en overconsumptie in de hand; iets wat niet milieubewust is. Steeds meer bedrijven willen niet meegaan in de hype van Black Friday en kiezen ervoor om op dezelfde dag, op Green Friday, juist iets terug te geven aan de aarde. Namelijk bomen.

Bomen planten

Schoonmaakorganisatie Alpheios heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en haakt dan ook vol overtuiging in op Green Friday. Voor elke order in haar webshop op vrijdag 25 november plant het bedrijf daarom een boom in het Green Friday Forest. De voorwaarden vind je op de website van Alpheios en op de website van Green Friday.

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij Dustin: “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets”  

Ondernemen Nieuws

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij Dustin: “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets”  

Frank van der Leest, Manager Workplace & Facilities Benelux bij IT-partner Dustin, is een groot voorstander van dagschoonmaak, wil als opdrachtgever uniformiteit in zijn facilitaire diensten en raadt aan om schoonmakers niet dood te gooien met prestatie-indicatoren. “Aan watermeloen-kpi’s heb je niets.”  
CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Branche Nieuws

CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Mooi nieuws voor CSU: het bedrijf houdt het nieuwe internationale hoofdkantoor 'Campus' van Booking.com blinkend schoon. Het takenpakket omvat het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. Beide partijen zijn blij met de overeenkomst. Ze hechten waarde aan dezelfde thema's, waaronder hospitality, duurzaamheid en het innoveren op technologisch en sociaal gebied.
Schoonmakend Nederland lanceert Groeiprogramma voor mkb'ers

Ondernemen Nieuws

Schoonmakend Nederland lanceert Groeiprogramma voor mkb'ers

Kansen zien en benutten. Ook voor schoonmaakbedrijven is dat een belangrijke missie. Daarbij kan het gaan om het laten floreren van een bedrijf, maar ook om het inzetten van duurzaam beleid. Ondernemers die een volgende stap met hun mkb-bedrijf willen zetten richting een succesvolle toekomst, kunnen zich aanmelden voor het groeiprogramma.
Vileda presenteert vernieuwde vloerconcept Swep

Middelen & materialen Nieuws

Vileda presenteert vernieuwde vloerconcept Swep

Het vloerconcept Swep van Vileda Professional is al generaties oud sinds de jaren ’60 en was dus weer toe aan vernieuwing. Die vernieuwing genaamd Swep Class presenteert Vileda via een livestream eind november.
Schoonmakers halen spinnen niet weg in het Rijksmuseum

Duurzaam Nieuws

Schoonmakers halen spinnen niet weg in het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum verwelkomt spinnen de afgelopen en komende maanden en daarom hoeven de schoonmakers in het museum in Amsterdam ze niet weg te halen. Die boodschap kregen de schoonmaakmedewerkers al een aantal maanden geleden. Alles in het teken van een expositie van de Argentijnse kunstenaar Tomás Saraceno.

Nieuws

Duurzaam

Partners