Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

TIP

Nieuws

Duurzaam

Sustainable Development Goals in schoonmaak: "Kies doelen die bij jou passen"

Duurzaam Nieuws

Sustainable Development Goals in schoonmaak: "Kies doelen die bij jou passen"

"De zeventien Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties dekken echt de hele breedte. Je kunt daar de dingen uitpikken die het beste bij jou passen." Dat adviseerde Rinke Romeijn, mede-eigenaar van adviesbureau Seiso, tijdens een interview met Service Management aan schoonmaakbedrijven die door de bomen het bos niet meer zien.
Wederom meer mondkapjes in de natuur door mondkapjesplicht

Duurzaam Nieuws

Wederom meer mondkapjes in de natuur door mondkapjesplicht

De mondkapjesplicht die begin november is heringevoerd, zorgt wederom voor een toename aan zwerfafval. Dat laat Nederland Schoon weten in een dringende oproep aan iedereen in Nederland.
Jack Stuifbergen (Breedweer): "Ik verkoop geen schoonmaak, maar impact"

Duurzaam Verdieping

Jack Stuifbergen (Breedweer): "Ik verkoop geen schoonmaak, maar impact"

De schoonmaakbranche heeft de sleutel in handen voor de grote maatschappelijke thema's van dit moment. Dat is de overtuiging van Jack Stuifbergen, commercieel directeur bij schoonmaakbedrijf Breedweer. “Helaas is er nog te vaak een focus op marges en rendementen en niet op het maken van maatschappelijke impact.”
Duurzaamheid in aanbestedingen: "Laat ruimte voor creativiteit"

Duurzaam Verdieping

Duurzaamheid in aanbestedingen: "Laat ruimte voor creativiteit"

Duurzaamheid was lange tijd een platgeslagen onderwerp in schoonmaakaanbestedingen, zegt Rinke Romeijn, mede-eigenaar van adviesbureau Seiso. “Toen ging het alleen over microvezeldoeken en zo min mogelijk chemie.” Nu is dat wel anders, met meer ruimte voor verdieping en onderscheidend vermogen voor de inschrijvende partijen.
Schoonmaakbedrijf Gom ambassadeur van stichting Made Blue

Duurzaam Nieuws

Schoonmaakbedrijf Gom ambassadeur van stichting Made Blue

Schoonmaakbedrijf Gom, onderdeel van Facilicom Group, mag zich officieel ambassadeur noemen van stichting Made Blue. Als deelnemer aan het programma ‘Een Liter voor een Liter’ steunt Gom waterprojecten van Made Blue op plekken waar dat hard nodig is. Het schoonmaakbedrijf doneert jaarlijks minimaal veertien miljoen liter schoon drinkwater.
Stibat start campagne: Bedrijfsleven gooit teveel batterijen bij het restafval

Duurzaam Nieuws

Stibat start campagne: Bedrijfsleven gooit teveel batterijen bij het restafval

Stichting Stibat Services start vandaag een campagne om het bedrijfsleven te stimuleren batterijen en accu’s op de juiste manier te recyclen. De organisatie, die zich bezighoudt met het inzamelen, sorteren en recyclen van batterijen en accu’s, ziet namelijk dat dit nog te vaak misgaat.
Interclean online sessie over duurzaamheid op 30 november

Duurzaam Nieuws

Interclean online sessie over duurzaamheid op 30 november

In de aanloop naar de fysieke schoonmaakvakbeurs in mei 2022 in RAI Amsterdam, organiseert Interclean op 30 november 2021 een online bijeenkomst. Het thema dat gedurende de sessie centraal staat, is duurzaamheid.
Circulair ondernemen: milkshake-beker wordt toiletpapier

Duurzaam Nieuws

Circulair ondernemen: milkshake-beker wordt toiletpapier

Essity en McDonald's Duitsland slaan de handen ineen. De drank-, milkshake- en ijsbekers van de fastfoodketen in ons buurland worden hergebruikt voor de productie van toiletpapier van hygiënemerk Tork (onderdeel van Essity).
Greenspeed haalt Voka Charter Duurzaam Ondernemen binnen

Duurzaam Nieuws

Greenspeed haalt Voka Charter Duurzaam Ondernemen binnen

Greenspeed toetst haar acties aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Dat heeft ertoe geleid dat de producent van schoonmaakmiddelen het Voka Charter Duurzaam Onderenmen toegereikt kreeg. Voka, als grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen, begeleidt bedrijven om te groeien op een maatschappelijk verantwoorde manier.
Een misleidend milieucertificaat, wie is daar eigenlijk bij gebaat? (Blog Pim Hilgerdenaar)

Duurzaam Blog

Een misleidend milieucertificaat, wie is daar eigenlijk bij gebaat? (Blog Pim Hilgerdenaar)

In onze branche is het soms knap lastig om je te onderscheiden van je concurrenten. Tuurlijk, je kunt het verschil maken in geld, kwaliteit en service. Maar daar ziet een potentiele opdrachtgever bij een eerste kennismaking vrij weinig van. Wat ze wel zien: een certificaat aan de muur. Een certificaat, dan zal het wel goed zijn! Zeker onder de toenemende druk om steeds groener te gaan werken, is het niet zo gek als een schoonmaakbedrijf zich laat verleiden om zo’n certificaat op de deur te plakken. Een groen certificaat, nog beter! Maar is dat wel zo?

Partners